چطور فایل های گوناگون را به PDF تبدیل کنیم؟

0
403

همانطور که می دانید نرم افزار های مختلفی وجود دارد تا بتوان فایل های نوشتاری در مایکروسافت آفیس را به فایل PDF تبدیل کنیم.در این میان روش دیگری نیز وجود دارد که بدون نرم افزار می توان به این کار پرداخت. در این بخش قصد داریم  به بررسی این موضوع بپردازیم که چطور فایل های گوناگون را به PDF تبدیل کنیم.

یکی از ساده ترین روش ها برای تبدیل فایل های متنی به فرمت PDF استفاده از بخش Print است. این روش در بسیاری از نرم افزار ها قابل اجرا است. برای بررسی این روش با ما همراه باشید.

در ویندوز 10 به صورت ساده در هنگام پرینت گرفتن بخشی وجود دارد که می تواند فایل ها را به صورت مستقیم به PDF تبدیل کند. البته ممکن است به مستقیم به این بخش دسترسی پیدا نکنید از این رو باید به طی کردن مراحل زیر بپردازید.

برای دسترسی مستقیم برای تبدیل فایل های مختلف به PDF مراحل زیر را باید طی کرد

برای تبدیل فایل پرینتی به PDF در ابتدا باید از کلید ترکیبی Win و X استفاده کرد. حال در قسمتی که ایجاد شده در بخش تنظیمات و در قسمت Devices گزینه Printers & scanners را انتخاب کرده و در این بخش باید Add a printer or scanner را انتخاب کنید.برای دسترسی مستقیم برای تبدیل فایل های مختلف به PDF مراحل زیر را باید طی کرد

حال وارد بخش جدیدی می شویم. در این قسمت باید گزینه The printer that I want isn’t listed را انتخاب کرده و Add a local printer or network printer with manual settings را کلیک کنید ، حال پس از انتخاب این گزینه دو بخش در اختیارمان قرار می گیرد که در بخش اول Use an existing port option را انتخاب کرده و در نوار ابزار کشویی FILE: (Print to File)را کلیک می کنیم.

پس از انتخاب گزینه یاد شده وارد مرحله بعدی می شویم. در این بخش گزینه Microsoft را انتخاب کرده و در نوار بازار کناری ایجاد شده ‘Microsoft Print To PDF’ را کلیک می کنیم. پس از انجام مراحل یاد شده می توانید فایل های خود را به سادگی به فایل PDF تبدیل کنید.

حال برای پاسخ به سوال چطور فایل های گوناگون را به PDF تبدیل کنیم می توانید همانند اینکه قصد دارید یک فایل را پرینت کنید باید عمل کرد و در بخش نوع پرینتر گزینهMicrosoft Print To PDF را انتخاب کنید تا فایل شما به صورت دلخواه ذخیره شود.
برای تبدیل فایلهای PDF به عکس نیز می توانید این مقاله را بخوانید.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها