بعد از افتادن گوشی روی زمین و ضربه خوردن آن چه کنیم؟

0
8725
بعد از افتادن گوشی روی زمین و ضربه خوردن آن چه کنیم؟

چندی پیش در مورد یکی از اتفاقات احتمالی کاربران یعنی ریختن آب روی لپ تاپ صحبت کردیم. اکنون در این مقاله در خصوص یک مشکل رایج دیگر یعنی افتادن گوشی روی زمین صحبت می کنیم. بنابراین پیش از اینکه دست و پایتان را گم کنید این مقاله را بخوانید و راهکارهای زیر را اعمال کنید.

کارهایی که باید بعد از ضربه خوردن گوشی انجام دهیم؟

گوشی نیز مانند دستگاه های دیگر می تواند داخل آب بیفتد، گم شود یا از دست شما رها شود. در این شرایط چه کاری باید انجام داد؟

اگر گوشی شما اسیب دیده و یا صفحه نمایش آن شکسته است، بهتر است آن را به یک تعمیرکار بسپارید. اما اگر ظاهرا مشکلی برای گوشی شما به وجود نیامده است، آن را از زمین بردارید و تست کنید.

کارهایی که باید بعد از ضربه خوردن گوشی انجام دهیم؟

خاموش کردن گوشی

اولین کاری که از پس از افتادن گوشی از دستتان باید انجام دهید این است که گوشی را خاموش کنید. چرا که بسیاری از گوشی ها پس از سقوط هنگ می کنند و هنگام تست صفحه لمسی گوشی به این نتیجه می رسید که گوشی کار نمی کند. بنابراین بهتر است آن را اندکی خاموش بگذارید تا هنگ شدن آن برطرف شود.

خاموش کردن گوشی

خارج کردن باتری از گوشی

بعضی از گوشی های هوشمند دارای باتری های سرخود هستند که نمی توان آنها را جدا کرد اما در مقابل هم گوشی هایی وجود دارند که می توانید باتری آن ها را با باز کردن در پشتی آن خارج کنید. اگر گوشی شما هم از این دسته است و می توانید باتری آن را خارج کنید، سریعا باتری آن را خارج کنید تا گوشی تان کمی به حالت غیر فعال در بیاید. پس از چند دقیقه باتری را سرجایش برگردانید و سپس آن را روشن کنید و اگر روشن شد، یک نسخه پشتیبان از اطلاعات آن تهیه کنید.

خارج کردن باتری از گوشی

چک اجرا شدن برنامه ها

پس از اینکه گوشی را برداشتید باید بدانید که هنگ کردن گوشی بعد از افتادن عادی است. بنابراین نگران نباشید.

امکان دارد که گوشی پس از افتادن و ضربه خوردن، دچار هنگ و کندی شود که باعث می شود شما ناراحت و نگران شوید. برای حل این مشکل شما می توانید یک نسخه ی پشتیبان از تلفنتان تهیه کنید و سپس آن را به حالت کارخانه اش برگردانید. در اکثر مواقع با این کار مشکل هنگ کردن گوشی تا حد زیادی کم می شود. اما اگر هنگ کردن گوشی شما تنها با ری استارت کردن و خاموش کردن برطرف شد که بسیار عالی است.

چک اجرا شدن برنامه ها

تست کردن گوشی از نظر سخت افزاری

پس از افتادن گوشی روی زمین بهتر است که آن را از نظر سخت افزاری نیز بررسی کنید تا در صورت عیب و ایراد بتوانید ان را به سرعت برطرف کنید. ابتدا گوشه های موبایل را چک کنید چون گوشه های موبایل معمولا جایی از گوشی هستند که به زمین می خورند. سپس نمایشگر را بررسی کنید تا ببینید آیا خط و خشی روی نمایشگر افتاده است یا خیر. یکی دیگر از کارهایی که باید در این حین انجام دهید تست شارژ گوشی است. بهتر است که گوشی را به شارژ بزنید و با روش‌های معمول مثل نگه داشتن دکمه پاور با کلیدهای تنظیم صدای کم یا زیاد گوشی رو ری بوت یا ری ‌استارت کنید تا دوباره راه اندازی شود. بسیاری از مواقع این روش جواب می دهد. چون در اثر ضربه و روشن بودن گوشی اختلالی در سیستم عامل به وجود اومده که اینطوری برطرف می شود.

تست کردن گوشی از نظر سخت افزاری

اما اگر گوشی شارژ نشد یا مشکل داشت آن را سریعا از شارژ دربیاورید چرا که احتمال آسیب دیدن مدارهای داخل گوشی وجود دارد و زدن آن به شارژ می تواند موجب تغییرات ولتاژ و آسیب رسیدن به گوشی شود. در این صورت گوشی را به یکی از مراکز مجاز تعمیرات ببرید تا ان را از نظر ضربه خوردگی و … تست کنند و حتما یک گلس ضد ضربه نیز روی ان بیاندازید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها