افتتاح سامانه استقرار پرونده الکترونیک سلامت

0
602
سامانه پرونده الکترونیک سلامت

صبح امروز رئیس جمهوری سامانه استقرار پرونده الکترونیک سلامت را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، «حسن روحانی» رئیس جمهوری صبح امروز 4 تیر سامانه استقرار پرونده الکترونیک سلامت را که یکی از اقدامات دولت دوازدهم محسوب می شود، افتتاح کرد.

بنابراین گزارش، روحانی در مراسم افتتاح این سامانه ایده پرونده الکترونیک سلامت را برگرفته از یکی از سفرهای خود در سال های گذشته به خارج از کشور دانست و افزود: حدود ۲۱ سال پیش در یکی از کشورها سیستم دولت الکترونیک  از جمله سلامت الکترونیک را برایم توضیح دادند. وقتی از آن سفر برگشتم این کار را برای مقام معظم رهبری در ملاقاتی توضیح دادم و ایشان به من فرمودند که شما به مقامات دولتی بگوید که این کار را در دولت دنبال کنند و من هم مسئولان آن زمان را که مربوط به سال های ۷۷ و ۷۸ است برایشان توضیح دادم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه  از آغاز دولت یکی از اهداف من تحقق دولت الکترونیک مخصوصاً در بخش سلامت بود تاکید کرد: آرزوی من این بود که پایان دولت یازدهم به سلامت الکترونیک برسیم؛ تاخیر افتاد در آغاز دولت اولین تأکید من به همه دستگاهها این بود که ما به این نظام دست پیدا کنیم .البته آن موقع قول داده شد که در سال ۹۷ این موضوع تحقق پیدا می کند اما بعدا گفتند سال ۹۸.

گفتنی است، از امروز و پس از افتتاح این سامانه توسط رئیس جمهور ایرانیان صاحب پرونده الکترونیک سلامت می‌شوند.

از این پس ایرانیان می توانند در این سامانه ثبت نام کنند تا بتوانند خدمات الکترونیکی بهداشت را دریافت کنند. نحوه ثبت نام هر ایرانی در سامانه سلامت این گونه است که هر فرد می تواند با مراجعه به خانه های بهداشت در این سامانه اطلاعات خود را به ثبت برساند. پس از ثبت اطلاعات فرد در این سامانه پیامکی به شماره موبایل او ارسال می شود. در این پیامک ها نظر افراد نسبت به خدمات ارایه شده بهداشتی نیز سنجیده خواهد شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها