افت شدید و ناگهانی محبوبیت Twitch

0
290

پس از رفتن Ninja و Shroud از توییچ، آمار بازدید کنندگان این شبکه کاهش پیدا کرده است، در حالی که میکسر برای رشد کردن تقلا می‌کند.

به گزارش کالاسودا و The Verge، آمار بازدید کنندگان توییچ در سه ماهه‌ی اخیر، پس از ترک استریمرهای بزرگ به شدت دچار افت شده است.

اسناد و مدارک رسمی نشان می‌دهد که در طول 3 ماه گذشته آمار ساعت‌های بازدید این شبکه از 2.6 میلیون ساعت، به 2.3 میلیون ساعت کاهش یافته است.

همه‌ی این اتفاقات زمانی آغاز شد که استریمرهای بزرگ این پلتفرم در ماه آگوست تصمیم به کوچ کردن به پلتفرم‌های رقیب گرفتند. بزرگ‌ترین ضربه‌ها به توییچ با ترک Ninja، Shroud، CouRage و چند استریمر بزرگ دیگر وارد شد.

از آنجا که این استریمرها میلیون‌ها دنبال کننده داشتند، از دست دادن خود آنها به معنی از دست دادن این دنبال کننده‌ها هم هست.

نکته‌ی جالب این است که درست 6 ماه قبل از این جریان‌ها، شبکه‌ی توییچ شاهد یک رشد 12 درصدی نسبت به سال 2018 بود. اما اوضاع توییچ پس از اتفاقات 3 ماه آخر سال 2019، اکنون از گذشته خیلی پیچیده تر شده است.

این در حالی است که شبکه های استریمینگ دیگر با این اتفاقات دچار رشد عظیمی شدند.

به طور مثال آمار بازدید YouTube Gaming پس از جذب CouRage به طرز قابل توجی بالا رفته است و آمار بازدید شبکه‌ی Mixer هم پس از جذب Ninja نسبت به سال گذشته، دو برابر شده اند.

البته نمی‌توان گفت رشد این شبکه ها صرفا به خاطر حشور یک استریمر جدید روی آنها بوده است، اما از طرفی نمی‌توان تاثیر آنها را نادیده گرفت.

{توییچ/ Twitch پلتفرم استریم ویدئو متعلق به آمازون است. هر ماه، بیش از 100 میلیون نفر از سراسر کره خاکی، به Twitch.tv سر می‌زنند تا تماشا کنند بهترین گیمرهای جهان چگونه بازی‌های مورد علاقه‌شان را انجام می‌دهند.}

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها