اسکلت هوشمند آمازون

0
375

افزایش توان حرکتی معلولان به لطف آمازون|کالاسودا

کالاسودا_آمازون نوعی اسکلت هوشمند طراحی کرده که به ظرفیت های حرکتی معلولان کمک می کند. اسکلتی که به لطف هوش مصنوعی الکسا قابل هدایت است.

کمک به معلولان از طریق ابزارهای هوشمند یکی از دغدغه های مهم افرادی است که در حوزه توانبخشی فعالیت می کنند. این روزها انواع ویلچرها،گجت های هوشمند،ابزارهای متکی به هوش مصنوعی و سایر ابزارهای الکترونیک برای ارتقای سطح توان معلولان به کار بسته می شوند.

در این میان یک شرکت وابسته به هوش مصنوعی الکسا یک کجت منحصر به فرد طراحی کرده که رویاهای حرکتی کاربران را تحقق می بخشد.مدیران شرکت رباتیک Bionik Laboratories در توصیف این طرح ابراز کرده اند ؛ برای اولین بار یک دستیار دیجیتال برای اسکلت بندی قدرتمند افراد معلول طراحی شده است. ابزاری که به افراد معلول کمک می کند برای تسهیل جابجایی از آن استفاده کنند.

این اسکلت بندی Arke نام دارد. معلولان می توانند از طریق  صدای خود آن را هدایت کنند. برای مثال اگر فرد معلول تصمیم بگیرد از جای خود بلند شود، با بیان جمله ” الکسا، من آماده ام که بایستم” Arke را فعال می کند. اگر فرد بخواهد با کمک Arke قدمی رو به جلو بردارد تنها کافیست که جمله “الکسا، قدم بردار” را بیان کند.

البته ذکر این نکته ضروری است که این ابزار در مرحله انجام آزمایش های بیمارستانی است. به همین دلیل برای تسهیل کنترل آن می‌توان از یک برنامه نرم افزاری که بر روی تبلت نصب می شود استفاده کرد. حسگرهای این ابزار می توانند به طور خودکار حرکات بدن فرد معلول را هم شناسایی کنند و برای کمک به وی کل سیستم را فعال کنند.

درواقع اگر فرد معلول بخواهد از جای خود برخیزد و بدین منظور بدنش را تکان دهد موتورهای این دستگاه فعال شده و به وی یاری می رسانند.استفاده از این دستگاه برای افرادی که در مرحله توانبخشی به سر برده یا تمرین های فیزیوتراپی را انجام می دهند نیز بسیار مفید است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها