اقدامات احتیاطی سامسونگ و ال‌جی علیه کرونا ویروس در کره جنوبی

0
1298

بزرگترین شرکت فناوری کره جنوبی یعنی سامسونگ پس از آزمایش مثبت این ویروس در یکی از کارمندان خود، عملیات کارخانه خود را در شهر Gumi در روزهای آخر هفته تعطیل کرد و بیان کرد که بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی ، عملیات کارخانه خود را دوباره آغاز خواهد کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از indianexpress، در پی این اتفاق سهام سامسونگ در سئول 3% کاهش یافت. با اینکه شیوع ویروس کرونا از چین بوده است، اما اکنون اقتصاد دیگر کشورها را نیز درگیر کرده است و در کره جنوبی نیز ابتلای 750 نفر تائید شده است. شرکت‌هایی از ژاپن تا سنگاپور در حال انجام اقدامات برای محدود کردن این ویروس و گسترش آن میان کارمندان خود هستند.

مرکز کنترل بیماری‌های کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد که 161 مورد بیمار کرونایی اکنون به 763 مورد رسیده و شمار تلفات 2 تا 7 نفر افزایش یافته است. شهر داگو نیز طی روزهای اخیرا شاهد بروز موارد مشکوک زیادی به این بیماری رسیده است.

اقدامات احتیاطی سامسونگ از نظر صنعت نگران کننده است، زیرا gumi مجموعه ای از امکانات و تسهیلات را در اختیار دارد که توسط سامسونگ، ال جی الکترونیکس، ال جی دیسپلی، گروه Toray و سایر شرکت‌های دیگر اداره می‌شود. سامسونگ دارای دو خط تولید در شهر گومی در حدود 200 کیلومتری (124 مایلی) جنوبشرقی سئول است.

شرکت ال جی الکترونیکس نیز دارای کارخانه های تلویزیون سازی در مجتمع صنعتی گومی است، به کارگرانی که از شهر داگو به گومی می‌ایند، فرصت کار از خانه را داده است. بخش نمایشگر شرکت ال جی نیز به کارمندانی که به تازگی از داگو بازدید کرده اند ، دستور داده است که به مدت دو هفته وارد دفتر نشوند و  برای ورود بدون تائید مدیر نمی توانند وارد شوند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها