اقدام جدید گوگل برای حفظ حریم شخصی کاربران

0
257
اقدام جدید گوگل برای حفظ حریم شخصی کاربران

گوگل پیش از جشنواره توسعه‌دهندگان Google I/O اعلام کرده که به‌زودی داده‌های کاربران را به صورت خودکار حذف خواهد کرد.

دیوید مانسیس و مارلو مک‌گریف در وبلاگ رسمی ایمنی و امنیت گوگل نوشته‌اند که این شرکت در تلاش است که مدیریت حریم شخصی کاربران را آسان‌تر کند: «شما می‌توانید در حساب کاربری گوگل خود، تاریخچه محل‌هایی که به آن‌جاها رفته‌اید، و تاریخچه بازدید خود از وب‌سایت‌ها و اپ‌ها را روشن یا خاموش کنید. اگر بخواهید، می‌توانید به صورت دستی همه این داده‌ها یا بخشی از آنها را پاک کنید.»

حالا آنها قابلیت پاک کردن خودکار را اضافه خواهند کرد، که به کاربران اجازه می‌دهد به گوگل بگویند که داده‌هایشان را تا چه زمانی نگه دارد.

این قابلیت تا چند هفته دیگر ارائه خواهد شد و در ابتدا روی تاریخچه موقعیت‌ها، و تاریخچه بازدید از وب‌سایت‌ها و کار با اپ‌ها فعال خواهد شد. کاربران می‌توانند انتخاب کنند که داده‌هایشان از 3 تا 18 ماه در سرورهای گوگل بماند و بعد پاک شود. البته همین حالا هم می‌توان داده‌ها را به صورت دستی پاک کرد. با این حال برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که حتی زمانی که کاربران تاریخچه موقعیت‌ها را پاک می‌کنند، باز هم داده‌های مربوط به جاهایی که آنها رفته‌اند ذخیره می‌شود. البته گوگل اعلام کرده که این ویژگی باعث می‌شود که محصولات گوگل برای کاربران مفیدتر باشند، و برای مثال یک رستوران به آنها پیشنهاد شود که ممکن است به مذاق کاربران خوش بیاید، یا این که کاربران بتوانند جستجوی قبلی خود را ادامه بدهند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها