الجزیره برای جلوگیری از تقلب اینترنت را قطع کرد

0
521

کالاسودا – دانشجویان و دانش آموزان با رسیدن به فصل امتحانات به سنت تقلب کردن روی می آورند و در این راه از شیوه های مختلفی کمک می گیرند.

امروزه این راهها گسترده تر شده و فضای مجازی و تقلب های انلاین نیز رسیده است. در حقیقت این دانش آموزان به لطف تکنولوژی میتوانند راههای متفاوتی برای تقلب پیدا کنند. با این حال به نظر میرسد که وزارت آموزش و پرورش نیز بیکار ننشسته و اقداماتی را در این زمینه به انجام رسانده است.

برای مثال اموزش و پرورش کشور الجزیره برای جلوگیری از تقلب کودکان به روشهای آنلاین تصمیم گرفته است که تا پایان زمان آزمون اینترنت را قطع کند.

وزیر آموزش و پرورش الجزیره اعلام کرد که اینترنت این کشور تا پایان امتحانات ملی دوره دبیرستان، قطع خواهد بود. بدین صورت که قرار است به مدت دو هفته، روزانه دو ساعت اینترنت کشور قطع شود تا دیگر دانش آموزی نتواند از فضای مجازی برای تقلب استفاده کند.

وی اضافه کرد این تصمیم دشوار، برای جلوگیری از تقلب در امتحانات و انتشار سوال ها صورت می گیرد. بنقابریت افزود شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینترنت نیز در ساعات اولیه امتحانات دوره کارشناسی مسدود خواهد بود.

چندی پیش سوالات یک دبیرستان به صورت گسترده در فضای مجازی لو رفته بود و به نظر می ‌رسد اتخاذ چنین تصمیمی بیشتر بدین علت بوده است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها