الزامات سخت افزاری سیستم عامل هوآوی Harmony Os 2.0

0
914

چند روز پیش، هوآوی کنفرانس توسعه دهندگان 2020 را برگزار کرد و از سیستم عامل Harmony OS 2.0 رونمایی کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gizchina، یانگ هایسونگ در مورد Harmony OS 2.0 گفت که نسخه‌ی بتای این سیستم عامل، برای گوشی‌های هوشمند در دسامبر سال جاری در دسترس خواهد بود.

یانگ هایسونگ فاش کرد که در عرض یک سال، تجهیزات شخصی هواوی که با سیستم عامل هارمونی کار می‌کنند و بیش از 100 میلیون دستگاه خواهند بود.

نصب این سیستم عامل نیاز به ملزومات خاصی ندارد. فقط لازم است پارامترهای سخت افزاری مربوطه را داشته باشید تا بتوانید آن را نصب کنید. نصب سیستم عامل هارمونی به 128 کیلوبایت رم نیاز دارد.

روش‌های دانلود کد منبع باز Harmony OS

کد سیستم عامل هارمونی به صورت مؤلفه‌ی منبع باز است و توسعه دهندگان، بسته‌های SDK و ابزار IDE دریافت می‌کنند.

توسعه دهندگان می‌توانند آن را به یکی از روش‌های زیر دانلود کنند:

  • روش 1: بارگیری فایل فشرده شده از سایت رسمی
  • روش 2: دانلود کد از وب سایت HPM.
  • روش 3: بارگیری دستور از ابزار خط فرمان hpm-cli HPM
  • روش 4: دانلود از طریق ابزار repo یا git

در آوریل 2021، این کد برای دستگاه‌های دارای حافظه 128 مگابایت تا 4 گیگابایت عرضه می‌شود و پس از اکتبر 2021، برای همه دستگاه‌های بالاتر از 4 گیگابایت رم در دسترس خواهد بود.

محصولاتی که از  سیستم عامل Harmony OS 2.0 پشتیبانی می‌کنند

به نقل از gizchina، بیش از 20 دسته محصول و در مجموع 12 میلیون محصول ثالث وجود دارند که از سیستم عامل Harmony OS 2.0 یا همان Hongmeng پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این هوآوی معتقد است که در عرض یک سال این آمار به بیش از صد میلیون دستگاه خواهد رسید.

علاوه بر محصولات هوآوی، تعداد زیادی از محصولات  ثالث دیگر نیز وجود دارند که با سیستم عامل Huawei Hongmeng سازگار می‌شوند. به عنوان مثال، طبق ادعای ژانگ شیائوی، Midea یک تیم توسعه‌ی سیستم عامل Hongmeng ایجاد کرده و 15 مدل را توسعه داده است.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها