الکتریسیته برای حافظه بهتر به کمک مغز می آید

0
749

کالاسودا – تنظیم نواحی مغز توسط الکتریسیته برای درک حافظه بهتر به کار گرفته می‌شود.

مغز ما به طور اساسی همانند کامپیوترهای الکتروشیمیایی است، بنابراین استفاده از الکتریسیته برای دستکاری عملکرد آن یک روش اثبات شده است. از تحریک عمیق مغزی که علائم افسردگی را کنترل می‌کند و باعث می‌شود که ماده خاکستری مغز برای بهبود دید ما به زندگی کمک کند، در اینجا نیز جریان الکتریسیته بر مغز اعمال می‌شود تا بهبودهایی را برای سلامت فراهم کند.

محققان دانشگاه امپریال کالج لندن نشان داده اند که جریان الکتریسیته با ولتاژ کم می تواند مناطق مختلف مغز و نواحی آن را دستکاری کند تا به توانایی حافظه بهتر و درمان اختلالات عصبی کمک کند.

در این مطالعه محققان از مدلی به نام tACS که به تحریک جریانی متناوب ترانس مغناطیسی شناخته می شود، استفاده می کنند تا بر دو ناحیه مغز، با استفاده از میدان مغناطیسی تاثیر بگذارند. جریان الکتریسیته ضعیف که در پیشانی استفاده می‌شود از تکنیک tACS در وسط فضای مغزی استفاده می‌کند. هر دو ناحیه ای که در اینجا وجود دارد در امر حافظه دخیل هستند و با تحریک حافظه کوتاه مدت به عملکرد حافظه کمک می کند.

یک نمونه از حافظه ای که توسط این روش دستکاری شود می تواند به ما، موارد که فراموشی کرده ایم را یادآوری کند. برای بررسی تاثیر فرایند تنظیم مغز توسط این روش، ۱۰ نفر برای مشارکت در این کار داوطلب شدند تا درگیر کاری شوند که حافظه را درگیر می کند. از آنها خواسته شد که شناسایی کنند که کدام عدد بر روی صفحه نمایش همانند عدد قبلی ظاهر می شود ( آسان) یا کدام عدد در دو اسکرین به صورت یکسان نشان داده می‌شود ( سخت).

در طول آزمون حافظه، تکنیک  tACS به نحوی اعمال شد که هر دو ناحیه مغز را با فرکانس پایین همگام سازی کند. محققان دریافتند زمانی که مناطق مغز با یکدیگر در نوسان هستند، زمان واکنش وظایف سخت تر بهبود می یابد. در حقیقت وظایف به همان اندازه سریعتر انجام می شود. محققان اکنون قصد دارند ببینند که آیا می توانند از این تکنیک در عملکرد بیماران مبتلا به اختلالات مغزی استفاده کنند یا خیر.

گام بعدی این است که ببینند آیا تحریک مغزی در بیماران مبتلا به آسیب مغزی در ترکیب با تصویربرداری مغز کار می‌کند یا خیر. بیمارانی که ضایعات جسمی آنها سبب شده که مغز آنها آسیب ببیند. آنها امید دارند که این کار در نهایت برای بیماران یا افرادی که دچار سکته مغزی و صرع می‌شوند تاثیر گذار باشد. نتایج کار این تیم در مجله eLife منتشر شده بود.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها