الکسا پولدارتر می شود

0
602

کالاسودا_ الکسا پولدارتر می شود. این موضوعی است که اخیرا از سوی شرکت آمازون مطرح شده است. اما ماجرا از چه قرار است و الکسا چگونه پولدارتر می شود؟

هدف از افزایش سرمایه گذاری ها چیست؟

کاملا مشخص است که هدف از ارتقای بودجه صندوق الکسا، سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیقات و آموزش عالی است. برهمین اساس است که شرکت آمازون سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد که طی  سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹  بودجه صندوق الکسا رارتقاد داده و از حالت فعلی بالاتر می برد.

شاید برایتان جالب باشد که آمازون در ۱۸ کالج به دانشجویان بورسیه می‌دهد. این در حالی است که تعداد کالج‌ها در سال گذشته چهار مورد بوده است.

جزئیات این بورسیه شامل چه مواردی است؟

یکی از نکات مهم و کلیدی در مورد بورسیه مذکور این است که این بورسیه دوجانبه است و شامل دانشجویان و اعضای هیأت علمی فعال در حوزه تکنولوژی صدا نیزمی‌شود.

بورسیه الکسا برای دانشجویان مواردی مثل پرداخت شهریه، مشاوره و دستگاه‌های الکسا برای پشتیبانی از درس‌های مرتبط را پوشش می دهد.. تسهیلات الکسا برای اعضای هیأت علمی شامل اعطای جوایز، شناخته شدن به عنوان متخصص حوزه فناوری صدا، تهیه بودجه و تجهیزات برای استارتاپ‌های دانشجویی می‌شود.

موسسات تحت پوشش الکسا شامل چه موادردی می شود ؟

تا کنون ۱۸ کالج شامل مؤسسات خصوصی و دولتی در چهار کشور عضو طرح الکسا شده اند . جالب است بدانید اکثر این موسسات  در ایالات متحده قرار دارند.برای مثال موسساتی مثل  واشنگتن کالج ، دانشگاه تگزاس و کالج کارنگی در این دسته بندی قرار می گیرند.

چرا الکسا در دانشگاه ها فعال شده است؟

این موضوع که دانشگاه ها به دنبال اسپانسر هستند جدید نیست اما به نظر می رسد آمازون سریع تر از دیگر شرکت ها ماجرای مذکور را درک کرده است.

جالب است بدانید؛ یکی از حوزه‌هایی که اخیراً موردتوجه قرارگرفته هوش مصنوعی است که شامل فنّاوری صدا است. در سپتامبر ۲۰۱۷، دانشگاه ام‌آی‌تی در همکاری با شرکت فناوری آی‌بی‌ام ۲۴۰ میلیون دلار روی تحقیقات هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرد. آزمایشگاه هوش مصنوعی واتسون ام‌آی‌تی-آی‌بی‌ام با حمایت‌های این دانشگاه و شرکت توانست تأثیرات روبه‌رشد هوش مصنوعی در صنایع مختلف را شناسایی کند.

به نظر شما فعالیت هایی مشابه با فعالیت آمازون چه تاثیری در تحصیل دانشجویان یا پیشبرد اهداف دانشگاه ها خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید