امنیت فیسبوک ارتقا پیدا می کند

0
313

کالاسودا_شرکت فیسبوک اعلام کرده که امنیت خود را چند برابر گذشته خواهد کرد و نخستین گام برای این کار نیز، شناسایی قابلیت های ورود غیرمجاز و مخفی به حساب کاربران فیس بوک است .

پس از رسوایی های گسترده علیه فیسبوک، اکنون فیسبوک قصد دارد امنیت خود را ارتقا دهد و برای این هدف نیز روش های متعددی را آزمود ه است.

برخی از این روش ها توسط خود شرکت اعمال شده اند و برخی دیگر نیز از سوی کاربران پیشنهاد داده شده اند.گروهی از پژوهشگران امنیتی هشدار داده اند که ورود غیرمجاز و مخفیانه به حساب های کاربران فیس بوک توسط افراد ثالث و ردگیری فعالیت های افراد از این پس غیرممکن خواهد بود.

بر اساس سخنان استیون انگلهارت، گونس اکار و ارویند نارایانان کارکنان مرکز سیاست گذاری فناوری اطلاعات دانشگاه پرینستون، داده های کاربران فیس بوک شامل اسامی، آدرس های ایمیل، سن، جنسیت، موقعیت مکانی و عکس نمایه آنها ممکن است در اختیار اشخاص ثالث قرار بگیرد.

اما این کار چگونه انجام می شود؟ این کار از طریق برخی ابزار ردگیری نرم افزاری مبتنی بر جاوااسکریپت انجام می شود. این ابزار در تعدادی از وب سایت های مجهز به قابلیت ورود با استفاده از شناسه فیس بوکی جاگذاری شده اند.

بر اساس پژوهش های مختلف به نظر می رسد که این نوع ابزار ردگیری توسط شرکت هایی مورد استفاده قرار می گیرند که ارتباط مستقیمی با فیس بوک ندارند، اما تلاش می کنند به اطلاعات خصوصی کاربران دسترسی داشته باشند.

 تا کنون ۷ مورد سوءاستفاده سایت ها و شرکت های ثالث از این روش ردگیری شناسایی شده و تلاش ها برای شناسایی موارد احتمالی بیشتر در جریان است. هنوز مشخص نیست چه سواستفاده های احتمالی از این آمار و اطلاعات صورت گرفته است.باید دید فیسبوک با این ابزار جدید تا چه حد در رقابت با شرکت های مختلفف موفق عمل می کند و ایا می تواند اعتبار از دست رفته خود را باز گرداند یا خیر.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید