انتخابات الکترونیکی در یک قدمی ایران

0
180

انتخابات اسفند ماه ایران می تواند به صورت کامل الکترونیکی برگزار شود اما برخی موانع بر سر راه آن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، انتخابات الکترونیکی یکی از رویاهای ایران است که در آن از میزان تقلبات کاسته شده و نتایج سریعتر اعلام می شود.

بزرگترین انتخابات ملی پیش رو انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در اسفند 98 برگزار خواهدشد. مقدمات برای برگزاری الکترونیکی آن از سوی وزارت کشور چیده شده اما گویی موانعی بر سر راه آن وجود داشته باشد.

بنابراین گزارش، سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به احتمال برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌صورت الکترونیک گفته است: «هنوز نسبت به برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیک در دوم اسفند اشکالاتی وجود دارد که هنوز این اشکالات برطرف نشده است. اشکالات شورای نگهبان نسبت به الکترونیکی شدن روند برگزاری انتخابات، قبلاً نیز از سوی این شورا به وزارت کشور اعلام شده بود، باید ببینیم که دوستان وزارت کشور برای این اشکالات پاسخی دارند یا خیر.»

«عباسعلی کدخدایی» ادامه داده است: «در حال حاضر نیز کارشناسان شورای نگهبان مشغول بررسی موضوع الکترونیکی شدن انتخابات مجلس هستند و جلسات کارشناسی بین شورای نگهبان و وزارت کشور در این باره برقرار است اما در شورای نگهبان هنوز به جمع‌بندی نهایی برای الکترونیکی شدن انتخابات مجلس،در هیچ یک از حوزه‌ها نرسیده‌ایم و این امر منوط به محقق شدن الزامات انتخابات الکترونیک است.»

وی با اشاره به ایرادات قبلی شورای نگهبان نسبت به الکترونیکی شدن انتخابات گفت: «یکی از این موارد، امنیت و صحت انتخابات بود که هنوز این اشکالات برطرف نشده است و در صورتی که این اشکالات به‌همراه دیگر موارد برطرف شود انتخابات به‌صورت الکترونیک برگزار می شود. هنوز شورای نگهبان و وزارت کشور درباره برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس به‌صورت الکترونیک به جمع‌بندی‌های نهایی نرسیده‌اند.»

این اظهارات کدخدایی در حالی است که دوره های قبلی انتخابات مانند پنجمین دوره انتخابات شورای شهر کشور در بخش هایی به صورت آزمایشی الکترونیکی انجام شد. در انتخابات اخیر طی دو ساعت نتایج شمارش آرای ۱۰۴ شهر مشخص شد و در همان زمان می‌توانست اعلام شود اما به این دلیل که شمارش آرای ریاست جمهوری مقدم بر شوراها بود این نتایج با تاخیر اعلام شد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها