انتشار دلار دیجیتالی توسط بانک مرکزی آمریکا

0
88

بانک مرکزی {فدرال رزرو} در مقاله‌ای که به تازگی منتشر شده، اذعان داشته که ارز دیجیتال بانک مرکزی باید به شکل مکمل پولی عمل کند و اولین قدم در این راه انتشار دلار دیجیتالی است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge،  بر اساس مقاله جدیدی از فدرال رزرو، دلار دیجیتالی با حمایت دولت ایالات متحده منجر به انتقال پول سریعتر می‌شود و از سیستم بانکی فعلی قابل دسترس تر است. در این مقاله از مردم و مقامات خواسته شده تا بازخورد خود را در این باره با آن‌ها در میان بگذراند.

البته این مقاله از ایجاد “ارز دیجیتال بانک مرکزی” (یا CBDC) دفاع نمی کند؛ با این حال، ایجاد دلار دیجیتالی تغییر بزرگی در نقش دولت در امور مالی خواهد داشت.

البته نکات منفی بالقوه  شامل کاهش جذابیت بانک های تجاری برای مصرف کنندگان است و بر توانایی فدرال رزرو برای تأثیرگذاری بر سیستم مالی تأثیر میگذارد.

به گزارش رویترز، این مقاله، گامی به سوی ایجاد دلار دیجیتال، در زمانی منتشر شد که حدود 90 کشور دیگر در حال بررسی ارزهای دیجیتالی خود هستند.

بانک مرکزی اروپا در حال بررسی ایجاد یک یورو دیجیتال است و چین در حال آزمایش یک یوان دیجیتال است که از سال 2014 روی آن کار می‌کند.

در همین حال در دنیای ارزهای دیجیتال، استیبل کوین ها، که ارزش برخی از آنها به دلار آمریکا گره خورده، در حال افزایش است.

مزایای پول دیجیتالی

ارز دیجیتال بانک مرکزی می‌تواند برخی از مزایای پول دیجیتالی و پول نقد را تحت حمایت فدرال با هم ترکیب کند، مانند:

  • انتقال سریع  تر و آسان‌تر بین افراد و مشاغل؛ حتی در خارج از مرزها
  • دسترسی بیشتر برای افرادی بدون حساب بانکی
  • امنیت بیشتر و اعتماد مصرف‌کننده

یک ارز دیجیتال فدرال می تواند نقش دولت را در زندگی مالی ما به شدت تغییر دهد.

یک ارز دیجیتال نباید مبتنی بر بلاک چین باشد. فدرال رزرو در مقاله خود تصریح می‌کند که هنوز هیچ طرح یا فناوری خاصی پیشنهاد نشده است.

بر اساس این مقاله، اگر قرار باشد بانک مرکزی یک ارز دیجیتال تولید کند، باید دارای حریم خصوصی، واسطه، قابلیت انتقال گسترده و  دارای تأیید هویت باشد.

اگر به آینده این دلار دیجیتالی علاقه دارید، این مقاله و نظرسجی ارزش خواندن و شرکت کردن در آن را دارد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها