کنترل کل رایانه با باگ Dark Souls 3 توسط هکرها

0
149

طبق گزارشی از Dexerto، یک باگ بحرانی اجرای کد از راه دور (RCE) در Dark Souls 3 یافت شده که می‌تواند به یک هکر اجازه کنترل رایانه شما را بدهد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، این آسیب‌پذیری تنها گیمرهای رایانه‌های شخصی را که به صورت آنلاین بازی می‌کنند در معرض خطر قرار می‌دهد و ممکن است روی Dark Souls، Dark Souls 2 و Elden Ring تأثیر بگذارد.

این اکسپلویت در پخش آنلاین The__Grim__Sleeper’s Twitch از Dark Souls 3 دیده شد. در پایان استریم (1:20:22)، بازی The__Grim__Sleeper از کار می افتد و صدای رباتیک شروع به انتقاد از گیم پلی می‌کند. The__Grim__Sleeper گزارش می‌دهد که Microsoft PowerShell به خودی خود باز می‌شود ک نشان می‌دهد یک هکر از این برنامه برای اجرای اسکریپتی استفاده می‌کند که ویژگی تبدیل متن به گفتار را دارد.

با این حال، این هک احتمالاً یک هکر مخرب نبوده است و یک پست اسکرین شات شده در SpeedSouls’ Discord  نیت واقعی هکر را نشان می‌دهد.

طبق این پست، «هکر» از آسیب‌پذیری مطلع بوده و سعی کرده با توسعه‌دهنده Dark Souls، FromSoftware در مورد این مشکل تماس بگیرد.

طبق گزارشات، این هشدار هکر نادیده گرفته شده، بنابراین او شروع به هک بازی کرده است. بنابراین اکر یک هکر بد، در ابتدا این مشکل را کشف می‌کرد اوضاع بسیار بدتر می‌شود.

همانطور که توسط Kaspersky اشاره شده، RCE یکی از خطرناک‌ترین آسیب پذیری ها است. این باگ به هکرها اجازه می‌دهد تا کدهای مخرب را بر روی رایانه قربانی اجرا کند که آسیب‌های جبران ناپذیری به بار می‌آورد.

بنابراین تا زمان انتشار اصلاحیه رسمی، بهتر است از بازی آنلاین Dark Souls خودداری کنید.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها