اندرویدی ها در محاصره هکرها  قرار گرفتند

0
232

اندرویدی ها در محاصره هکرها  قرار گرفتند|کالاسودا

کالاسودا_بر اساس گزارش ها بسیاری از برنامه های پیام رسان ویژه اندرویدی به ویروس هایی مخرب آلوده شده اند.

شاید یکی از کل کل های مهم بین کاربران دو نرم افزار  اندروید وios   در این خصوص باشد که کدام یک از این دو ویروس های بیشتری دارند . اکنون خبرهایی منتشر شده که نشان می دهد شاید باید منتظر دعواهای شدید تری هم باشیم .

درواقع اگر کاربر آیفون هستید خبر خوب برای شما این است ، که یک خوراک مناسب برای دست انداختن رفقای اندرویدی خود دارید. و البته اگر کاربر اندروید هستید خبر بد این است که به زودی مورد هجوم کاربران iosقرار خواهید داشت.

این موضوع بر اساس پژوهش های مؤسسه امنیتی Lookout مشخص شده است. درواقع کارشناسان این شبکه پژوهشی موفق شده اند هزاران برنامه اندرویدی که قادر به جاسوسی از گوشی‌ها و ضبط صدای مردمند را کشف کنند.

این برنامه‌ها شامل  سه نوع بدافزار هستند. بدافزارهایی که قادر به آلوده کردن گوشی‌ها از راه دورند و می‌توانند داده‌های کاربران را سرقت کنند. نکته نگران کننده این است که تعدادی از این برنامه‌ها در فروشگاه آنلاین  گوگلی ها یعنی googleplayعرضه شده اند.

موضوعی که می تواند نگرانی های کاربران اندرویدی را صدها برابر کند.برنامه‌هایی که به آنها اشاره شد،در ظاهر برنامه‌های پیام رسان هستند. اما بررسی عمیق‌تر آنها توسط Lookout نشان می دهد که  این برنامه ها اطلاعات مربوط به تاریخچه تماس‌ها، پیام‌ها، فهرست تماس‌ها و حتی داده های وای – فای کاربران را سرقت م‌ کنند.

کارشناسان Lookout  معتقدند توسعه دهنده‌ای در کشور عراق با آلوده کردن برنامه‌های پیام رسان به دنبال جاسوسی هایی مشکوک بودند. این موضوعی است که حتی به لحاظ امنیتی بسیار حساس است. وی برای این کار از کدهای منبع برنامه پیام رسان تلگرام استفاده کرده است و برنامه‌های پیام رسان جدید و تغییریافته توسط خود را با اسامی دیگری مانند Soniac، Hulk Messenger و Troy Chat عرضه کرده است. این سه برنامه در google play  موجودند.

تحقیقات نشان می‌دهد از هر ۱ هزار گوشی اندرویدی ۴۷ عدد با احتمال آلودگی مواجه است. بنابراین بهتر است کاربران برنامه‌های پیام رسان مشکوک و تایید نشده را از گوشی‌های خود حذف کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها