انسان های اولیه در سیاهچاله های مهمانی برگزار می کردند!

0
1214

کالاسودا_انسان های اولیه در سیاهچاله ها مهمانی می گرفتند. درواقع تعداد قابل توجهی اسکلت از بدن انسان در یک سیاهچاله مشاهده شده که نشان دهنده قدیمی‌ترین و کامل‌ترین اسکلت اولیه انسان در آمریکا است.

درواقع پژوهشگران غارهایی زیرزمینی را کشف کرده‌اند که قدمت آن به حدود ۱۳۰۰۰ سال پیش و پایان آخرین عصر یخبندان برمی‌گردد ، جایی که حیوانات می‌توانستند آزادانه در آن حرکت کنند. محققان در این مکان که در حال حاضر مکزیک در آن واقع شده، مجموعه قابل توجهی از فسیل ها را یافت کرده اند.

مدت زمانی سه میلیون سال پیش، بر اثر برخورد صفحات تکتونیکی اقیانوس آرام و کارائیب و فعالیت آتشفشانی قابل توجه، پل های اراضی پاناما ظاهر شدند. این نوار نه تنها اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام را قطع می کند، بلکه به طور چشمگیری باعث تغییر این اجسام غول پیکر در آب می گردد، اما این امر باعث اختلاط بین دو گونه ی قاره های آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی شد.

در این حین حیواناتی نظیر آرامیلو، نارون و اپوسوم به سمت شمال و اجداد حیوانات از جمله سگ ها، اسب ها، خرس ها و راکون ها به جنوب سفر کردند. طبق گزارش انجمن زمین شناسی، فسیل هایی از ستون فقرات، که تاکنون یافت گردیده است به منطقه های مکزیک و آمریکای مرکزی مربوط بوده و بسیار نادر هستند.

بنا به گفته محققان دانشگاه ایالتی تنسی، حفظ مواد فسیلی این فرصت را فراهم میکند تا جنبه های مختلف آناتومی، روابط تکاملی و رفتارها را بازسازی کنیم. همچنین نوع گونه ها، تصویر جدید هیجان انگیزی از این منطقه را در میان تغییرات اقلیمی و محیط زیست برای ما به ارمغان می آورد.تا کنون تیمی از غواصان فنی در زمینه غارها، با استفاده از تجهیزات ویژه مجددا به این سیاه چاله نفوذ کرده اند و توانسته اند حباب هایی را که مانع از عکس برداری هستند، از بین ببرند.

جالب است بدانید که فسیل ها متعلق به گربه های دندان تیز، شیرهای کوهستانی، خرس های کوتاه و خوک های آمریکایی می باشند. همچنین در این گودال استخوانهایی از یک گیاهخوار مشاهده شده که به یک فیل با زمان انقراض ۱۱،۷۰۰ سال پیش تعلق دارد. نکته جالب تر اینکه، گودال حاوی تعداد قابل توجهی اسکلت از گونه انسانی بوده که این نشان دهنده قدیمی ترین و کامل ترین اسکلت اولیه انسان در آمریکا است.

تیم محققان، از جمله نمایندگان هر دو ایالات متحده و مکزیک، همچنان به بررسی خود پیرامون این سیاهچاله می پردازند و امیدوارند اطلاعات بیشتری در مورد محیط زیست این اراضی پیدا کنند که بر اساس ناسا به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای زمین شناسی در ۶۰میلیون سال گذشته به شمار می رود.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید