اهالی کالیفرنیا امنیت سایبری ندارند

0
365
اهالی کالیفرنیا امنیت سایبری ندارند|کالاسودا

اهالی کالیفرنیا امنیت سایبری ندارند|کالاسودا

کالاسودا_هیئت قانونگذاران ایالات کالیفرنیا به قانونی رای دادند که به موجب آن هر گونه فعالیت سایبری کاربران شبکه های مجازی و یا فعالان اقتصادی حوزه فناوری به راحتی رصد می شود .

مدتی بود که هیئت قانونگذاران کالیفرنیا تلاش داشتند این قانون را به کرسی بنشانند اما موفق نشده بودند. اکنون، لایحه ای که قوانین مربوط به حریم خصوصی اینترنت را تبیین می کند و از اوایل سال در دستور کنگره قرار داشت . به اجرا در امده است.

این لایحه، که ابتدا در ماه ژوئن معرفی شد موفق نشد آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار گیرد . و در نهایت در حالت غیر قابل انجام به شکل پرونده ای نیمه باز طبقه بندی شد.

در آن هنگام اطلاعاتی مبنی بر این موضوع منتشر شد که بسیاری از شرکت های فعال در حوزه فناوری و تکنولوژی برای به سرانجام نرسیدن این قانون لابی کرده اند . به بیانی واضح تر اطلاعات پشت پرده حاکی از این موضوع بود که موسسات ISPS و شرکت های اینترنتی که در برابر این لایحه لابی کرده اند

این نوع تفکر و نتیجه گیری چندان غیر منتظره نبود.چرا که کالیفرنیاجزو مکان هایی است که به سبب استراتژیک بودن موقعیتش بیش از بسیاری از نقاط دیگر در حوزه حریم شخصی کاربران قدرتمند عمل می کند .

اما چرا این لایحه تا بدین حد مورد هجمه قرار گرفت ؟

این لایحه معتقد است باید ارائه دهندگان اینترنت در کالیفرنیا را پیش و پس از آن که به خریداران سرویس می دهند مورد رصد قرار داد . این به مفهوم نمایش یا فروش اطلاعات مشتری به دیگران تعبیر می شد.

با این وجود در نهایت در پایان سال ۲۰۱۶ قانونی بسیار شبیه به این تصویب شد و شرکت هایی نظیر Comcast، Verizon و AT علیه این قانون اعتراض کردند .

چرا که این شرکت ها معتقد بودند بررسی تاریخچه های فعالیت آنان نفض حریم شخصی کاربران است و به فروششان لطمه وارد می کند .

گوگل و فیس بوک نیز با این قانون  مخالفت کردند؛ چرا که آنها معتقد بودند این قانون مبهم است و تأثیرهای منفی جدی بر مصرف کنندگان و کسب و کارها خواهد داشت.

با این وجود گرچه لایحه کالیفرنیا هنوز به طور کامل تثبیت نشده ، اما پیش بینی می شود به زودی تصویب شود .موضوعی که احتمالا جنجال به پا خواهد کرد .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها