اوبر و لیفت در پی تسخیر یک شرکت مسافربری

0
382

کالاسودا – برندهای آنلاین مسافربری اوبر و لیفت مذاکراتی را برای تسخیر شرکت آنلاین مسافربری Skedaddle با این شرکت به انجام رساندند.

بر اساس گزارشاتی که از سایت Techcrunch  منتشر شده است، اوبر و لیفت هر دو با شرکت اسکدادل مذاکراتی را در مورد خرید این شرکت به انجام رساندند. ظاهرا لیفت هم مذاکراتی را با این شرکت داشته اما هنوز این شرکت متعلق به هیچ کدام از  آنها نشده است. هنوز برای خرید Skedaddle شرکتی به مذاکره نرسیده است. با این حال ممکن است این نتیجه در هفته ها و ماههای آینده به نتیجه برسد و یکی از این شرکتها ان را تصاحب کند.

برای افرادی که ممکن است بی اطلاع باشند باید اضافه کنیم که Skedaddle یک شرکت آنلاین اشتراک گذاری خودرو است که بیشتر اتوبوس سوارانی که قصد مسافرت از یک شهر به شهر دیگر را دارند هدف قرار گرفته است. این شرکت در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد و برنامه ای را برای افرادی که قصد دارند سوار اتوبوسی به مقصدی مشخص شوند هدف قرار دارد و اپلیکیشن خود را برای آنها ایجاد کرد. این برنامه بدین صورت کار می‌کند که پس از دانلود و ثبت نام در آن، کاربران می‌توانند پس از انتخاب مبدا و مقصد، خودروها و اتوبوس هایی که بین شهری مسافرجابجا می کنند را به صورت آنلاین کرایه کنند و از مسافرت خود لذت ببرند.

این روشی عالی برای افرادی که فقط برای دیدن یک جاذبه گردشگری یا حضور در همایش و رفتن به کنسرت در یک شهر دیگر نیاز به کرایه خودرو دارند. تا کنون Skedaddle سواحل شرقی را تحت پوشش خود قرار داده بود و مردم شهرهای بوستون و نیویورک نیز تا کنون استفاده زیادی از این اپلیکیشن کرده اند.

در حال حاضر هیچ کدام از دو شرکت اوبر و لیفت نتوانسته اند این شرکت را از آن خود کنند، اما تمایل همزمان آنها به این کار نشان می دهد که هردوی آنها در پی تسخیر هر نوع روش حمل و نقل از دوچرخه و خودرو تا اتوبوسهای بین شهری هستند.

اوایل همین ماه بود که لیفت شرکت Motivate را نیز خریداری کرد که شرکت مادر دوچرخه سواری محبوب در شهرهای بزرگ همانند نیویورک است. این یکی از تلاش های شرکت برای بدست آوردن حوزه کرایه دوچرخه در آمریکاست. بدین ترتیب لیفت در حال قدم برداشتن در تمام حوزه هاست. ادغام شرکت Skedaddle با این شرکت ها و کسب مشتریان بیشتر می تواند سود سرشاری را روانه جیب آنها کند.

شرکت‌های لیفت و اوبر سرویس ‌های به اشتراک گذاری خودرو را در ایالت‌های مختلف گسترش می ‌دهند. در این سرویس‌ ها راننده مقصد خود را انتخاب می‌ کند و در بین راه تعداد زیادی مسافر با او هم مسیر می‌ شوند و تخفیفی هم بابت استفاده از این سفر به مسافرین داده می‌ شود.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید