اپل ادعای آسیب پذیری ios مقابل هک را نپذیرفت

0
380

کالاسودا – با وجود آنکه گفته می‌شود، سیستم عامل ios بسیار امنیتی است، اما در سالهای اخیر آسیب پذیری هایی نیز در این سیستم عامل دیده شده است.

برای افرادی که با واژه هک و هک شدن آشنا نیستند، هک به معنای حملات خشونت آمیزی تلقی می‌شود که می‌تواند سیستم را مختل کند. اما این قضیه در مورد سو استفاده از پسورد و سرقت پسورد در فضای سایبری نیز اتفاق می افتد.

چیزی که اخیراً ios به آن متهم شده است. اخیراً تهدیدی برای یکی از کاربران ios – متیو هیکی – بنیانگذاران شرکتی امنیتی هکرهاوس، اتفاق افتاد که طی آن ادعا کرد که ios می‌تواند در معرض هک قرار گیرد. با این حال خوشبختانه به نظر میرسد که اینطور نیست. اپل ادعاهای نا امن بودن ios را رد کرد و بیان کرد که گزارش اخیر در مورد عبور از پسورد در ایفون تنها یک خطا و نتیجه آزمایش نادرست بوده است.

هیکی در ابتدا یک سو استفاده را در این سیستم عامل گزارش داد که به هکر اجازه میدهد رمزهای عبور را از طریق روشن شدن قفل صفحه کلید ایفون شناسایی کند. البته این پسوردها باید شماره هایی پشت سر هم و بدون فاصله داشته باشند همانند ۹۹۹۹ یا ۰۰۰۰۰. به گفته هیکی با این روش می توان پسورد آیفون را دور زد و ان را هک کرد.

هیکی پس از آپدیت دستگاه خود، پذیرفت که شاید حملات هک به دستگاه های ios به مخربی که او فکر می‌کرده نبوده است. بدین ترتیب کاربران ios می‌توانند مطمئن باشند که این روش خاص هک کردن، امکان پذیر نیست.

با این حال برای جلوگیری از هک شدن لازم است گام هایی را بردارید:

از تمام اطلاعات شخصی خود شامل، عکس ها، فایل ها و پیام ها یک Backup یا نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اگر گوشی همراه شما گم شود (یا دزدیده شود) دیگر به اطلاعات ارزشمند خود دسترسی نخواهید داشت. ممکن است حتی مجبور شده باشید به روشی که در ادامه متذکر خواهیم شد، اطلاعات خود را به طور کامل از راه دور پاک کنید. تنها راه باقیمانده این است که از پیش یک نسخه پشتیبان از اطلاعات ارزشمند خود تهیه کرده باشید. اطلاعات خصوصی خود را در بازه های زمانی کوتاهی از موبایل به کامپیوتر شخصی منتقل کنید.

از رمز عبور استفاده کنید. ممکن است با این فکر که اطلاعات ارزشمندی برای دزدیده شدن ندارید و برای راحتی هرچه بیشتر از قرار دادن پسوورد یا رمز عبور اجتناب کنید. گاهی هک شدن تلفن همراه شما به منظور دسترسی به اطلاعات شخص دیگری که با شما در ارتباط است صورت می گیرد. همچنین ممکن است از تلفن همراه شما برای ارسال پیام های مخرب به فرد دیگری استفاده شود، بی آنکه رد پایی از مجرم اصلی باقی بماند.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید