اپل به جاسوسی علیه یکی از کارمندان خود متهم شد

0
1137

یکی از کارمندان سابق اپل افشا کرد که این کمپانی از طریق پیام‌های خصوصی، گفت‌و‌گو های او را تحت نظارت داشته و به منظور پرونده سازی از او جاسوسی کرده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از thenextweb، ماجرا از آنجا شروع شد که اپل از یک کارمند سابق خود به جرم نقض قرارداد و به علت فریب دادن سایر کارمندان مشغول به کار شکایت کرد. این در حالی اتفاق افتاد که کارمند سابق ادعا می‌کند؛ شواهد اصلی شرکت اپل به‌صورت غیرقانونی و از طربق جاسوسی پیامک‌ها او به دست آمده است.

دادخواستی که اپل در دادگاهی در کالیفرنیا تشکیل داد؛ ادعا می‌کند که جرارد ویلیامز سوم قرارداد مالکیت معنوی اپل را نقض کرده و  در زمانی که در حال کار با کمپانی اپل بوده؛ با شرکت رقیب وارد همکاری شده است. ویلیامز، که قبلاً معمار برتر تراشه‌های موبایل اپل بود؛ از ماه فوریه فعالیت خود را در Nuvia که تراشه‌هایی برای مراکز داده تولید می‌کند؛ آغاز کرده است.

در این میان دو مدیر ارشد دیگر Nuvia، مانو گلاتی و جان برونو نیز فارغ التحصیلان اپل هستند. علاوه بر اتهاماتی مانند فریب دادن سایر کارمندان مشغول به کار اپل، ویلیامز متهم به همکاری و به کاربردن اطلاعات کمپانی اپل در شرکت Nuvia است. اپل ادعا می‌کند كه ویلیامز توسعه تراشه‌های نوویا را بر اساس فعالیت‌ها و دانش اپل انجام داده است.

اپل اعلام کرد:

این مشکل برای شرکت بزرگ و نوآوری مانند اپل یک اتفاق بد و تاسف بار است. یک مدیر ارشد قابل اعتماد با سالها تجربه و سالها دسترسی به اطلاعات با ارزش اپل، مخفیانه با یک شرکت رقیب  همکاری کرده و از همان فناوری‌هایی که در اپل در حال توسعه آن است بهره می برد و منجر به توسعه همان فناوری می شود و تیم اپل را ترغیب به ترک شرکت و همکاری با خود می‌کند.

شکایت حقوقی ویلیامز بر این اساس است که اپل به طور غیرقانونی پیامکهایی را که بین او و بنیانگذاران Nuvia رد و بدل شده بود را در حین پرونده سازی خود جمع آوری کرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها