اپل جای پای خود را در بازار تبلت ها محکم می‌کند

0
100

تحقیقات Counterpoint نشان می‌دهد تقاضا برای تبلت ها کاهش یافته است؛ اما اپل در حال تثبت جایگاه خود در این بازار متزلزل است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gizchina، دلیل کاهش تقاضا برای تبلت، اشباع صنعت، وضعیت ژئوپلیتیک(سیاست جغرافیایی) فعلی و تورم بالا است.

تخمین زده می‌شود که در سه ماهه اول سال جاری، تعداد تبلت های فروخته شده در مقیاس جهانی بالغ بر 39.4 میلیون دستگاه بوده که 9 درصد کمتر از سه ماهه آخر سال 2021 است، زمانی که این تعداد 43.3 میلیون دستگاه بود.

با مشکلات زنجیره تأمین و مشکلات دیگری که بر محموله‌های تبلت در جهان از سه ماهه اول 2021 تأثیر می‌گذارد، سهم بازار تغییر کرده است.

فروش تبلت های اندرویدی در بازار پیشرو است، اما شکاف با iOS اپل در حال پر شده است.

طبق گزارش Counterpoint Research’s Tablet Market Tracker، محموله جهانی تبلت در سه ماهه اول 2022 تا 9 درصد کاهش یافته است.

در مجموع گجت های فروخته شده در سه ماه، دستگاه های اندرویدی، آمار 21.9 میلیون دستگاه را به خود اختصاص دادند. 14.8 میلیون دستگاه دیگر به آیپدهای iOS تعلق دارند. علاوه بر این، تقریباً 2.3 میلیون دستگاه ویندوز فروخته شده است.

با وجود عرضه‌ی دستگاه‌های جدید و رشد فروش تبلت سامسونگ در سه ماه، فروش تبلت های اندروید به طور قابل توجهی کاهش یافته و به کمترین میزان فروش خود در تقریباً دو سال گذشته رسیده‌اند.

با کاهش 14 درصدی، سیستم عامل اندروید 90 درصد از ضررهای این بازار را در سه ماهه اول 2022 به خود اختصاص می‌دهند.

سهم تبلت های اندرویدی از 59 درصد به 56 درصد در سه ماهه سوم کاهش یافته است.

اما اپل در حال تقویت جایگاه خود است که در نتیجه سهم آن 38 درصد در مقابل 34 درصد در سه ماهه آخر سال گذشته بود.

سهم گجت های ویندوز تغییری نکرده و 6 درصد باقی مانده است.

طبق پیش بینی‌ها در نیمه دوم سال تقاضا برای تبلت ها همچنان کاهش خواهد یافت.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها