فوق لاکچری برقی 300 هزار دلاری Cadillac Celestiq

0
485

خودروی کادیلاک سلستیک/Cadillac Celestiq جنرال موتورز به عنوان یک خودروی فوق لوکس معرفی شد که تنها تعداد کمتر از 500 دستگاه از این خودروها با قیمت 300 هزار دلار ساخته خواهد شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gizchina، پیش از این کادیلاک جزئیات خودروی Cadillac Celestiq را اعلام کرده بود که طراحی ساده‌ای داشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این خودروی جدید یک سدان الکتریکی پرچمدار مبتنی بر پلت فرم Ultium است.

این خودروی لوکس در تابستان امسال رسماً رونمایی خواهد شد اما در سال 2023 وارد بازار می‌شود.

این اولین مدلی است که از سیستم جدید کمک راننده پیشرفته Ultra Cruise جنرال موتورز استفاده می‌کند.

طبق ادعای کمپانی، سیستم جدید کمک راننده پیشرفته کادیلاک سلستیک 95 درصد از سناریوهای رانندگی را پوشش می‌دهد. علاوه بر این، این سدان برای اولین بار به نام کادیلاک و به صورت سفارشی در یک مرکز مهندسی در نزدیکی دیترویت ساخته خواهد شد.

جنرال موتورز همچنین فاش کرد که این خودروی جدید در «بخش خودروهای فوق‌العاده لوکس» رقابت خواهد کرد و «دست‌ساز» خواهد بود و تعداد آن محدود است.

البته، هنوز جزئیات کادیلاک سلستیک منتشر نشده است. اما وال استریت ژورنال می‌گوید این مدل پرچمدار فراتر از یک خودروی نمایشی خواهد بود. طبق گزارش‌های داخلی، قیمت این خودرو حدود 300 هزار دلار خواهد بود. با این حال، در حال حاضر قیمت رسمی اعلام نشده است.

اگر قیمت تا این حد بالا باشد، انحصار و رقابت در بازار خودروهای برقی لوکس برای مدت طولانی برای آن دشوار خواهد بود. به هر حال، خودروسازانی مانند مرسدس بنز، ولوو و رولز رویس نیز در حال توسعه خودروهای برقی پیشرفته هستند و قصد دارند تا سال 2030 فقط خودروهای برقی تولید کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها