اپل کارگران چینی را مسموم کرد

0
405
اپل کارگران چینی را مسموم کرد|کالاسودا

اپل کارگران چینی را مسموم کرد|کالاسوداکالاسودا_تعدادی از کارگران چینی کارخانه اپل پس از تنفس گازهای سمی در محیط کار مسموم شده و به همین دلیل نیز ، شکایت کرده اند  .

به نظر می رسد جنجال های بین چین و شرکت اپل تمامی ندارد و این بار نوبت به کارگران مسموم شده رسیده که برای احقاق حق خود تلاش و اعتراض کنند .

کارخانه Catcher Technology  واقع در قلب چین ، یکی از کارخانه هایی است که در حوزه مونتاژ با اپل همکاری می کند ، اما به نظر می رسد شرایط این کارخانه اساسا استاندارد نیست . کارگران این کارخانه، از اینکه دستکش یا دیگر اقلام حفاظتی را برای سلامت خود در اختیار ندارند شکایت دارند، افزون بر این ها، آلودگی های تنفسی نیز مشکل مضاعفی است که گویا بسیاری از کارگران را مسموم و بیمار کرده است .

به گفته برخی از کارگران ، ماسک های مورد استفاده در این واحد تولیدی ، استاندارد نیست وباعث می شود روغن مورد استفاده برای برش زدن قاب های آیفون به صورتشان بپاشد و موجب سوختگی و دیگر آسیب ها شود.این کارخانه قاب های گوشی آیفون و برخی سخت افزارهای مورد استفاده در کامپیوترهای مک بوک را تولید می کند. کارگران می گویند برای تامین نیازهای شرکت اپل تا ده ساعت در روز در شرایطی دشوار کار می کنند و روزانه با موارد شیمیایی بسیار مضری سر وکار دارند.

در کنار همه این مشکلات ، به نظر می رسد ، آلودگی صوتی از دیگر ضعف های کارخانه مذکور اعلام شده است. این کارگران به ازای  هر ساعت ۱.۳۸ دلار مزد دریافت می کنند که این رقم در عرض یک ماه به ۳۰۲.۸۴ دلار می رسد. باید دید واکنش مقامات اپل به این موضوع چه خواهد بود .