اچ پی را هک کنید ۱۰هزار دلار جایزه بگیرید!

0
482

کالاسودا_اچ پی برای کاربران خود نوعی جایزه تعیین کرده اما این جایزه فقط هکرها را شامل می شود. دراقع هر هکری که موفق شود پرینترهای اچ پی را هک کند تا ۱۰ هزار دلار جایزه دریافت می کند.

کشف باگ های نرم افزاری

جالب است بدانید ماجرا از این قرار است که هکرهایی که بتوانند باگ های نرم‌افزاری روی پرینترهای اچ‌پی را کشف و گزارش کنند؛ ۱۰ هزار دلار جایزه می‌گیرند.

جایزه برای کشف باگ، روشی معمول برای یافتن عیب‌های نرم‌افزاری روی ابزارهای کامپیوتری است و کمپانی‌هایی مانند گوگل و فیس‌بوک از این روش برای بالابردن ضریب امنیتی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای خود بهره می‌برند.

جزئیات این ماجرا چیست؟

اچ‌پی در ماه می با ثبت‌نام ۳۴ محقق امنیتی کار را شروع کرد و به گفته «شیوان آلبرایت» مدیر امنیت پرینترهای کمپانی، تاکنون به یکی از هکرها که توانسته شکاف‌های امنیتی را کشف و گزارش کند، ۱۰ هزار دلار پرداخت کرده است.

به گفته وی با توسعه اینترنت اشیاء، آسیب‌پذیر ابزارهایی مانند پرینتر می‌تواند باعث وارد شدن خسارات جبران‌ناپذیر به شبکه‌های جدید شود و یافتن حفره‌ها و شکاف‌های امنیتی می‌تواند مانع از رخ دادن اتفاقات ناگوار امنیتی شود.

کارخانه اچ پی

محصولات اصلی شرکت اچ‌پی شامل چاپگر، سِرور، رایانه‌های قابل حمل، تلفن‌های همراه هوشمند و لوح‌های رایانه (تبلت) و نرم‌افزارهای مدیریت شبکه می‌باشد.

نخستین محصول ساخت شرکت اچ پی سی یک نوسان ساز بود که با ایده بیل هیولت در دانشگاه استنفورد و در اواخر دهه ۱۹۳۰ شکل گرفت. نوسان سازی که همه رقبا را از نظر کیفیت و قیمت کنار زد.

هیولت و پاکارد تصمیم گرفتند نامی برای کمپانی خود انتخاب نمایند بر این اساس تصمیم گرفتند نام‌های خود را بر روی کمپانی قرار دهند و قرعه انداختند که نام هر کدام اول افتاد شروع نام شرکت با حرف اول صاحب نام خواهد بود و دومین حرف از اسم نفر دوم باشد که بالاخره نام هیولت اول افتاد و بدین ترتیب نام شرکت اچ پی شد.

ساختمان مرکزی این شرکت در دره سیلیکون در ایالت کالیفرنیا در آمریکا واقع شده‌است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری اطلاعات است و تقریباً در تمامی کشورها فعالیت می‌کند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید