ایالات متحده از کشتی های هوشمند و خودرانMDUSV رونمایی کرد

0
670
ACTUV_ONR_slider|کالاسودا

ایالات متحده از کشتی های هوشمند و خودرانMDUSV رونمایی کرد|کالاسوداکالاسودا_ایالت متحده قصد دارد ، زین پس از ناوهای هوشمند MDUSV در ناوگان حمل و نقل دریایی خود استفاده کند. ناوهایی که در سطح بین الملل منحصر به فرد هستند .

خاصیت خودران بودن از آن گروه خصلت ها است که نه تنها برای خودروها ، بلکه برای انواع وسایل نقلیه از جمله هواپیما و کشتی پرکاربرد به نظر می رسد . گروهی از پژوهشگران فعال در موسسات نظامی و تجهیزات آمریکا بیش از ۳ سال را صرف ساخت و طراحی نوعی کشتی خودران کرده اند .این کشتی که با نام MDUSV معروف شده است ، می تواند یک پدیده نوین نظامی تلقی شود .

طراح اصلی این کشتی هوشمند، آژانس تحقیقات دفاعی دریایی ایالات متحده است . طراحی و ساخته شده است. مطالعات اولیه برای تولید این کشتی از سال ۲۰۱۴ آغاز شد و هزینه ساخت آن نیز بالغ بر ۲۰ میلیون دلار ارزیابی می شود .این ناو هوشمند و خودران که با  نام “شکارچی دریا” شناخته می شود ، به سامانه های خودکار ناوبری، کنترل و نظارت مجهز است .

این کشتی، می تواند بدون نیاز به دخالت انسان ماه ها در آب بماند و هزاران کیلومتر دریانوردی کند. طول این کشتی ۳۸ متر است و حداکثر سرعت آن نیز به ۵۰ کیلومتر می رسد . در حال حاضر این کشتی فاقد هر گونه سلاح یا مهمات است و قرار است بدون این نوع ابزارها تحت آزمایش های مهم تر قرار گیرد .

اما اگر فکر می کنید این ناوها صرفا با اهداف آزمایشی ساخته شده اند، سخت در اشتباهید ، چرا که بر اساس گفته های رابرت ورک معاون سابق وزارت دفاع آمریکا ممکن است ظرف پنج سال آینده برای انجام برخی ماموریت ها به غرب اقیانوس آرام و خلیج فارس اعزام شود.این کشتی به تجهیزات ویژه ای برای مقابله با حملات زیردریایی ها نیز مجهز است.

ACTUV_ONR1_Transition|کالاسودا