ایجاد لینک مستقیم آپلود و دانلود گوگل درایو با آموزش کامل

2
20381
ایجاد لینک مستقیم آپلود و دانلود گوگل درایو با آموزش کامل

ایجاد لینک مستقیم آپلود و دانلود گوگل درایو  ترفند بسیار جالبی برای کاربران این سرویس به شمار می رود. در حالت عادی امکان لینک ارسال مستقیم برای این فعالیت ها وجود ندارد و شما در حالت عادی باید وارد حساب کاربری خود شوید و سپس به دانلود یا آپلود فایل مورد نظر بپردازید. از این رو در این بخش قصد داریم به آموزش ترفند جذابی برای ساخت لینک مستقیم بپردازیم.

سرویس گوگل درایو از سال 2012 در اختیار کاربران قرار گرفت و طرفداران بسیار زیادی دارد، استفاده از این سرویس برای حجم محدود رایگان است و پس از وارد شدن به فضای گوگل درایو از طریق جیمیل خود 15 گیگابایت فضای رایگان در اختیار شما قرار می گیرد و برای دریافت حجم بیشتر نیز می توانید آن را خریداری کنید.

قابلیت ایجاد لینک مستقیم دانلود در گوگل درایو

یکی از مهم ترین ویژگی های این سرویس را باید امکان شخصی سازی های بسیار جالب دانست ودر صورتی که قصد دارید درایواشتراک گذاری فایل ها است و شما می توانید اطلاعات خود را با افرادی که قصد دارید از آن ها استفاده کنند به اشتراک بگذارید در این میان توجه داشته باشید که امنیت گوگل درایو بسیار بالا است و می توانید محدودیت هایی را برای افرادی که به اطلاعات شما دسترسی دارند ایجاد کنید.

پس از دسترسی ایجاد شده دوستان شما می توانند به مشاهده و ویرایش اطلاعات شما بسته به سطح دسترسی آن ها بپردزاند. توجه داشته باشید که برای تمام این موارد فرد مورد نظر باید وارد اکانت خود شده و فایل ها را دانلود یا آپلود کند، در واقع دانلود با لینک مستقیم برای کاربران به صورت پیش فرض ایجاد نشده است اما می توان برای افزایش سرعت کار خود از ترفند هایی استفاده کرد که با کلیک روی لینک ایجاد شده بتوان به سرعت به دانلود فایل خود پرداخت.

آپلود فایل نیز در گوگل درایو به صورت پیش فرض همین گونه است و باید وارد گوگل درایو خود شوید و از این طریق به آپلود قابل های خود بپردازید.

قابلیت ایجاد لینک مستقیم دانلود در گوگل درایو

ایجاد لینک مستقیم دانلود و آپلود گوگل درایو چه کمکی به ما می کند؟

همانطور که در بخش قبل بیان شد امکان دانلود از گوگل درایو با لینک مستقیم وجود ندارد و باید وارد گوگل درایو خود شوید و از لینکی که برای شما ارسال می شود استفاده کنید، در این میان ایجاد لینک مستفیم روی سرعت کار و استفاده از فایل ها بسیار تاثیر گذار است و در کنار این موضوع اگر دسترسی به جیمیل خود برای استفاده از گوگل درایو نداشته باشید می توانید فایل مورد نظر را به صورت مستقیم دریافت کنید.

ایجاد لینک مستقیم دانلود و آپلود گوگل درایو چه کمکی به ما می کند؟

دانلود از فایلهای گوگل درایو با لینک مستقیم

به طور کلی روش های مختلفی برای ایجاد لینک مستقیم دانلود ایجاد لینک مستقیم از گوگل درایو وجود دارد و می توانید از ترفند های مختلفی در این زمینه استفاده کنید. برای آموزش این موضوع با ما همراه شوید.

در ابتدا قصد داریم به متداول ترین روش برای ایجاد لینک مستقیم در گوگل درایو بپردزایم.

در گام اول باید وارد وب سایت  https://drive.google.com شوید و اگر جیمیل شما روی دستگاهتان تعریف نشده است آن را همگام سازی کنید.

فایلی را که قصد دارید برای آن لینک مستقیم ایجاد کنید را کلیک راست کرده و گزینه Share را انتخاب کنید.

حال در بخش بالا سمت راست گزینه Get shareable link را انتخاب کنید.

پس از انتخاب آن روی آیکون Advanced کلیک کنید.

در این بخش یک گزینه در اختیار شما با نام The default is Anyone with Link Can View, قرار می گیرد که شما می توانید آن را به حالت پیام گذاری یا ویرایش تغییر دهید. برای محدود کردن یک کاربر بهتر است آن را خاموش کرده و افرادی که قصد دارید به آن ها دسترسی داشته باشند را در بخش افراد اضافه کنید.

حال Copy link را انتخاب کنید، توجه داشته باشید که اگر این لینک را در اختیار دیگران قرار دهید آن ها نیاز دارند که وارد گوگل درایو شوند. از این را باید تغییراتی در لینک ایجاد کرد.

دانلود از فایلهای گوگل درایو با لینک مستقیم

 

آموزش ساخت لینک مستقیم در گوگل درایو

یک ویرایش گر در ویندوز خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال ورد یا نوت پد

لینک کپی شده را در ویرایش گر انتقال دهید. توجه داشته باشید که لینک هایی که به صورت مستقیم امکان دانلود را فراهم می کنند به شکل زیر است:

drive.google.com/uc?export=download&id=FILE_ID

در این میان به عنوان مثال شما آیدی شما برای این فایل ABCDE12345 است. توجه داشته باشید که در ابتدای لینک تا بخش drive.google.com/open?id= را باید حذف کنید و بخش بالایی را جایگزین کنید. به طور کلی برای ایجاد لینک مستقیم دانلود باید لینکی مانند زیر داشته باشید.

drive.google.com/uc?export=download&id=ABCDE12345

حال شما می توانید این لینک را برای افرادی که قصد دارید از آن استفاده کنند ارسال کنید و آن ها نیز با استفاده از این روش می توانند بدون نیاز به دسترسی گوگل درایو فایل شما را دریافت کنند.

در کنار روش یاد شده ترفند های دیگری نیز وجود دارد که برای ایجاد لینک می توانید از آن ها استفاده کنید، به عنوان مثال وب سایت های مختلفی وجود دارد که شما آدرس فایل خود در گوگل درایو را در اختیار آن ها قرار می دهید و آن ها نیز به صورت بسیار ساده لینک دانلود را در اختیارتان قرار می دهد. از این رو می توانید از سایت هایی مانند https://www.gdirect.link/ استفاده کنید.

آموزش ساخت لینک مستقیم در گوگل درایو

 

دانلود مستقیم فایل ها از یک سایت به google drive

در این بخش قص داریم به بررسی آپلود فایل با لینک مستقیم به گوگل درایو بپردازیم تصور کنید شما قصد دارید لینکی را دانلود کرده و آن را به صورت مستقیم روی گوگل درایو خود ذخیره کنید. در این میان توجه داشته باشید که در حالت عادی شما باید نرم افزار را دانلود کرده و سپس روی گوگل درایو خود آپلود کنید و با استفاده از این ترفند مسیر بسیار کوتاه تری را طی خواهید کرد.

در این بخش قصد داریم به بررسی این روش با استفاده از وب سایت offcloud.com بپردازیم. این وب سایت شرایط بسیار ساده ای را برای شما ایجاد می کند و به سرعت می توانید فایل های که قصد دارید آن ها را دانلود کنید و در گوگل درایو قرار دهید را برای شما فراهم می کند.

استفاده از این نسخه تحت وب بسیار ساده است و می توانید از آن به صورت رایگان استفاده کنید، در این میان توجه داشته باشید که باید تبلیغات وب سایت ها را اگر بلاک کرده اید به حالت اولیه بازگردانید. برای ثبت نام و استفاده از حجم پیش فرض تنها نیاز دارید که ایمیل خود را وارد کنید.

  • در گوشه سمت چپ گزینه گوگل درایو وجود دارد و شما باید آن را انتخاب کنید.
  • در بالای این قسمت شما می توانید فایلی یا لینکی که قصد دارید آن را دانلود کرده و در گوگل داریو خود آپلود کنید را انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب آن باید گزینه Backup را انتخاب کنید.
  • با استفاده از این مراحل شما می توانید به دانلود فایل ها و ذخیره سازی آن به طور مستقیم در گوگل داریو بپردازید.

دانلود مستقیم فایل ها از یک سایت به google drive

 

روش های آپلود فایل با لینک مستقیم به گوگل درایو

در بخش بالایی برای بررسی  دانلود مستقیم فایل ها از یک سایت به گوگل درایو پرداختیم، در نظر داشته باشید که اگر قصد آپلود کردن فایلی را به طور مستقیم دارید می توانید از مراحل یاد شده در بخش بالا استفاده کنید.

نحوه انتقال فایل از تلگرام به گوگل درایو

انتقال فایل از تلگرام به گوگل درایو نیز مانند موارد یاد شده قبلی بسیار ساده است، تصور کنید شما فایلی را در تلگرام گوشی هوشمند خود دارید و می خواهید آن را در گوگل درایو ذخیره کنید.

  • وارد تلگرام خود شوید و فایلی را که قصد دارید به گوگل درایو انتقال دهید را پیدا کنید.
  • روی گزینه سه نقطه موجود در فایل کلیک کنید و گزینه Share را انتخاب کنید.
  • در این بخش روش هایی که شما می توانید فایل خود را ذخیره کنید را مشاهده می کنید و شما باید گزینه Save To Drive را انتخاب کنید، ایکون این بخش دقیقا همان آیکون گوگل درایو است. برای انتقال فایل از تلگرام به گوگل درایو باید از این بخش استفاده کرد.
  • پس از وارد شدن به این بخش باید عنوان فایل را انتخاب کنید.
  • در سطر دوم حساب کاربری شما مشخص می شود و می توانید در این بخش آن را ویرایش کنید.
  • همچنین توجه داشته باشید که شما می توانید فولدری که اطلاعات شما در گوگل درایو ذخیره می شود را انتخاب کنید تا بتوانید در صورت نیاز ساده تر آن را پیدا کنید.

نحوه انتقال فایل از تلگرام به گوگل درایو

برای اتصال گوشی هوشمند با گوگل درایو روش های دیگری نیز وجود دارد، با این حال برای استفاده از تلگرام ساده ترین روش استفاده از خود نرم افزار و انتقال فایل ها به صورت مستقیم است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
سپهری
سپهری
3 سال پیش

……. برو ببین اینجوری لینک دانلود ساخته میشه یا گوگل تغییر داده.

علی
علی
3 سال پیش

عالی بود ممنون