با این ترفندها عملکرد وایفای خود را به حداکثر برسانید

0
94

صرف نظر از کیفیت اینترنت، اگر همه دستگاه‌ها از پهنای باند زیادی استفاده کنند، عملکرد وایفای کاهش می‌یابد؛ با این ترفندها می‌توانید این مشکلات را حل کنید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gizchina، در ادامه می‌توانید برای بهبود عملکرد وایفای خود، روش‌های زیر را به کار ببرید.

شبکه وایفای خود را تست کنید

قبل از هر چیز دیگری، باید انتظارات از شبکه وایفای را مشخص کنید.

برای این کار تمام دستگاه‌های متصل را از شبکه جدا نمایید. سپس، یک اتصال سیمی به لپ تاپ یا رایانه شخصی برقرار کنید. از تستر سرعت Ookla یا Fast.com استفاده کنید.

اگر سرعت شبکه با طرحی که دارید مطابقت ندارد، با ارائه دهنده خدمات ISP خود تماس بگیرید .

برای بهبود عملکرد وای‌فای، هوگ‌های پهنای باند را تست کنید

گام بعدی شناسایی دستگاه‌های متصلی است که ممکن است سرعت وایفای را کاهش دهند. هر دستگاهی را که در حال حاضر به شبکه WiFi شما متصل است، را پیدا کنید.

ابزار نظارت بر شبکه Glasswire

علاوه بر این می‌توانید از یک برنامه شخص ثالث برای نظارت بر ترافیک شبکه استفاده نمایید. مثلاً، Glasswire یک برنامه عالی برای بهبود عملکرد وایفای است.

توقف دانلود پس‌زمینه

در این زمینه دستگاه‌هایی که باید بررسی نمایید، کنسول‌های بازی هستند. اگر روشن باشند، می‌توانند در هر زمانی به‌روزرسانی میان‌افزار یا به‌روزرسانی بازی را آغاز کنند.

برای دریافت عملکرد وایفای بهتر، از باند متفاوتی استفاده کنید

این احتمال وجود دارد که همه دستگاه‌ها به یک باند متصل شوند. مثلاً همه دستگاه‌ها ممکن است به ۵ گیگاهرتز متصل باشند. در حالی که 5 گیگاهرتز سرعت و پهنای باند بهتری را ارائه می‌دهد، عملکرد آن کاهش می‌یابد.

شبکه 5 گیگاهرتز باید “5G” یا “5GHz” باشد. بررسی کنید که فقط دستگاه‌های دارای اولویت بالا به آن متصل هستند.

اگر روتر شما از WiFi 6E پشتیبانی می‌کند، مطمئن شوید که دستگاه‌های دارای اولویت بالا به شبکه 6 گیگاهرتز متصل هستند. بقیه باید در فرکانس 5 گیگاهرتز یا 2.4 گیگاهرتز باشند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها