چگونه حسگرهای کوانتومی رباتیک را دچار تغییر می‌کنند؟

0
22

حسگرهای کوانتومی و هوش مصنوعی کوانتومی در آغاز راه هستند؛ امروزه ربات‌ها از حسگرهای کوانتومی نیز استفاده می‌کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، فناوری مدرن دارای حسگرهایی است که گرما، نور، حرکت، فشار یا دیگر قسمت‌های محیط فیزیکی را اندازه‌گیری می‌کنند. حسگرهای کوانتوم چیز جدیدی را به آن‌ها  اضافه می‌کنند.

آن‌ها دارای خواص کوانتومی از رفتار ذرات در مقیاس اتمی برای تشخیص حرکات کوچک یا تغییرات در میدان‌های گرانشی، الکتریکی یا مغناطیسی استفاده می‌کنند.

از آنجایی که حسگرهای کوانتوم در مقیاس کوچک کار می‌کنند، می‌توانند نور یا سایر پدیده‌های قابل مشاهده را اندازه گیری کنند.

آنها می‌توانند اندازه گیری بسیار دقیقی ارائه دهند، زیرا ویژگی‌هایی مانند ساختار اتم‌ها یا اسپین‌های ذرات اتمی را اندازه گیری می‌کنند که هرگز دچار تغییر نمی‌شوند.

این دقت و قابلیت اطمینان باعث شده سنسورهای کوانتوم بسیار مفید باشند.

البته در برخی شرایط این دقیق و حساس بودن می‌تواند کمتر مفید باشد. زیرا باعث ایجاد نویز زیادی در داده‌ها می‌شود.

پتانسیل جفت کردن حسگرهای کوانتوم با روبات‌های متحرک

فراتر از کاربردهای کشاورزی، ربات‌های دارای حسگرهای کوانتوم می‌توانند توانایی ما در نقشه‌برداری از ساختارهای زیرزمینی را تغییر دهند.

با اندازه‌گیری دقیق‌تر، این حسگرها می‌توانند به کاهش خطرات ساخت‌وساز از طریق نقشه‌برداری دقیق‌تر از تونل‌ها، غارها یا فروچاله‌ها و مدل‌سازی و پیش‌بینی الگوهای جریانی یا سطح آب‌های زیرزمینی برای مدیریت خطرات سیل کمک کنند.

همچنین حسگرهای کوانتومی می‌توانند به ربات‌ها در جهت یابی بهتر کمک کنند.

حسگرهای کوانتوم همچنین به ربات‌هایی مانند پهپادها و وسایل نقلیه نظامی خودمختار کمک می‌کنند.

در نهایت روباتیک کوانتوم یک رشته پویا است که دانشمندان و دولت‌ها مشتاق توسعه آن هستند. به زودی حسگرهای کوانتوم و هوش مصنوعی کوانتومی وارد فاز جدیدی می‌شوند.

ما از نزدیک شاهد گام‌های بزرگ‌تر روبات‌های کوانتوم در جهت تحقق نیازها خواهیم بود.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها