ایران رتبه پانزدهم را در زمینه رشد علمی جهان کسب کرد

0
761

کالاسودا – ایران برای اولین بار طی سال های اخیر به رتبه پانزدهم در زمینه علمی در بین کشورهای جهان به رتبه رسید.

به گزارش کالاسودا به نقل از مهر، منصور غلامی بعدازظهر دوشنبه در افتتاح طرح‌های عمرانی دانشگاه دامغان با بیان اینکه ایران رتبه ۱۵ درزمینه رشد و توسعه علمی در سطح کشور های جهان را دارد، تاکید کرد: کسب رتبه‌های بین‌المللی نشان می دهد که حاصل دسترنج اساتید و دانشجویان در مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی دارد و امروز مفتخریم که اعلام کنیم جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان نظامی برآمده از اعتقادات مذهبی و حامی علم و دانش دارای تعداد توجهی مراکز آموزش عالی در شهرها و استان‌های کشور است که باهدف آموزش و تربیت نیروی انسانی به خصوص برنامه ششم توسعه وزارت علوم، گام‌های اساسی را به سمت رشد علمی دانشگاه‌ها برداشته است.

رشد علمی ایران چشم گیر است

وزیر علوم همچنین گفت: دانشگاه دامغان با داشتن فضا و معماری بسیار خوب یکی از دانشگاه‌های نمونه و الگو در سطح کشور است از سوی دیگر باید گفت رشد و توسعه آموزش عالی در سطح دانشگاه‌های سطح کشور مانند دامغان، توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با دقت پیگیری می‌شود و در راستای رفع نقاط ضعف گام برمی‌داریم.

غلامی ابراز داشت:

با بیان اینکه رشد و توسعه در کشور ایران عالی است فرصتی مناسب را برای تحصیل دانشجویان به وجود آورده است،: نیروی انسانی عنصری مهم برای رشد جامعه است و تحصیل‌کردگان در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها صاحبان دانش و تربیت محسوب می شوند لذا باید گفت کشور ما درزمینهٔ توسعه علمی از رتبه خوبی برخوردار است .

ایجاد واحدهای شبکه‌ای در دانشگاه‌های کشور

واحدهای شبکه‌ای در مراکز آموزش عالی وزارت علوم و تحت نظر دانشگاه‌ها باهدف هم‌افزایی علمی و تبادل فناوری ایجاد می‌شود و بر همین اساس معتقد هستیم که با ایجاد این شبکه دانشگاهی می‌توانیم نقاط ضعف علوم دانشگاهی را شناسایی و در راستای حل آن اقدام کنیم.

غلامی درباره دانشگاه دامغان نیز گفت:

این دانشگاه می‌تواند الگوی خوبی برای تمامی مراکز آموزش‌عالی باشد و ما امیدواریم زمینه ایجاد مرکز رشد و فناوری دانشگاه دامغان نیز به زودی فراهم شود اما باید توجه داشت که در کنار ایجاد این مرکز می‌بایست به منابع غنی و قوی کشاورزی و گردشگری دامغان نیز توجه شود تا با همه این امکانات و ظرفیت‌ها دیگر نگران اشتغال جوانان نباشیم.

مزیت‌های خوب

وی افزود: یکی از مزیت‌های خوب مراکز رشد فناوری در دانشگاه‌ها، فراهم کردن دفتر تجهیزات و امکانات زیر بنایی و اعطلای تسهیلات ارزان قیمت دانشجویان است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها