خاموش کردن نوتیفیکیشن های مزاحم در اینستاگرام و فیسبوک

0
749

کالاسودا – اینستاگرام و فیسبوک در پی تست ویژگی مزاحم نشوید یا Do Not Disturb هستند، بدین معنی که کاربران می‌توانند بر زمانی که از دیگر اپلیکیشنها نوتیفیکیشن دریافت می کنند نظارت کنند.

نسخه واتساپ بتا و مت ناوارا برای اولین بار این ویژگی را کشف کردند. برخی از کاربران engadget نیز به این موضوع توجه کرده اند که ویژگی Do Not Disturb را در میان ویژگی های اپلیکیشن فیسبوک وجود ندارد. این ویژگی به شما اجازه می دهد که این ویژگی برای برای مدت مشخصی فعال کنند یا اینکه تصمیم بگیرند که آن را خاموش کنند.

برخی از کاربران گوشی های آیفون ن به دلیل اینکه با ارسال هر باره نوتیفیکیشنها حجم باتری گوشی آن ها کم می باشد از این موضوع شکایت دارند، زیرا هر با هربار ارسال نوتیفیکیشن از سوی اینستاگرام، صفحه نمایش گوشی آن ها روشن شده و سبب می گردد درصد باتری آن ها کاهش یابد.

هر دو شرکت گوگل و اپل آن را وعده داده اند که کاربرانشان به زودی ویژگی Do not disturb را دریافت خواهند کرد. در ماه می، کوین سیستروم، مدیر عامل اینستاگرام نیز اعلام کرد که آمار استفاده از این ویژگی زیاد خواهد بود. او در توئیتر خود نوشت: ما در حال ساخت ابزارهایی هستیم که به جامعه اطلاعاتی IG کمک میکند مثلا بیشتر در مورد زمان صرف کردن در اینستاگرام بدانیم. این زمان می تواند به صورت مثبت و عمدی در ذهن کاربر ثبت شود تا زمانهای حضور در نت را کنترل کند.

به نظر میرسد گزینه مزاحم نشوید نیز یکی دیگر از این ویژگی های جدید باشد که پلتفرم های شبکه اجتماعی به گزینه های خود اضافه می کنند. مت ناوارا هم در توئیتر خود این مژده را دارد و اعلام کرده است که اینستاگرام به زودی یک گزینه مزاحم نشوید برای جلوگیری از هجوم نوتیفیکیشن ها ارائه می دهد.

علاوه بر این، اینستاگرام امروز اعلام کرد که ویژگی You’re All Caught Up نیز معرفی می شود. هنگامی صفحه اصلی یا فید خود را پایین می‌کشید، هنوز می توانید پستهایی از دو روز قبل را نیز مشاهده کنید. با کمک این ویژگی حتی می‌توانید اگر روزهای قبل پستی را از دست داده اید نیز ببینید.

 اینستاگرام امروز در این باره گفت: ما شنیده ایم که دنبال کردن پست هایی که قبلا دیده اید برای شما کار خوشایندی نیست، با کمک این مسیج شما می توانید به درک بهتری از فید خود و انچه طی روزهای گذشته از پست پیج ها یا دوستان خود ندیده اید برسید. این ویژگی اکنون روی هر دو پلتفرم ios و اندروید منتشر شده است.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید