این ایمیل‌های محرمانه‌ خود به خود پاک می‌شوند

0
336

کالاسودا – جی‌میل حالت محرمانه‌ای را به کاربران ارائه کرده که توسط آن می‌توانند ایمیل‌های فوق سری از طریق گوشی‌شان به یکدیگر ارسال کنند. این ایمیل‌ها در صورت خواست کاربر، خود به خود پاک می‌شوند.

آیا همیشه در مورد ارسال ایمیل از طریق گوشی‌ای که اطلاعات حساسی در آن دارید نگران هستید؟ خبر خوب اینکه جی‌میل یک حالت محرمانه یا Confidental Mode را به این برنامه در iOS و اندروید آورده است. گوگل در شبکه اجتماعی خود در توئیتر اعلام کرد که در حال حاضر این ویژگی بر روی دستگاه‌های موبایل موجود شده و می‌تواند به شما کمک کند که از اطلاعات حساس خود در مقابل دسترسی دیگران محافظت کنید. با استفاده از این حالت برای ایمیل‌های خود می‌توانید زمانی را برای ایمیل مشخص کنید تا گفتگوی شما با کسی که ایمیل را فرستاده‌اید به صورت اتوماتیک حذف شود تا دسترسی غیرمجاز به اطلاعات رد و بدل شده شما وجود نداشته باشد.

در واقع حالت محرمانه به شما امکان کنترل دقیق ایمیل‌های ارسالی را می‌دهد. شما می‌توانید آن‌ها را بعد از بازه زمانی تعیین شده همانند پیام‌های اسنپ‌چت پاک کنید تا اینکه اجازه دسترسی فردی را به این ایمیل‌های محرمانه به جز خودتان ندهید.

از طرف دیگر گیرنده ایمیل نیز قادر به ارسال، کپی، پرینت یا دانلود یک پیام محرمانه نخواهد بود، اما گوگل اشاره می‌کند که هنوز می‌توان از صفحه اسکرین‌شات گرفت و کاربران باید حواسشان به این موضوع باشد.

برای فعال کردن این قابلیت باید روی دکمه ایمیل جدید کلیک کنید و پس از آن از قسمت سه نقطه تنظیمات، گزینه تازه اضافه شده Confidential Mode را انتخاب کنید. با انتخاب کردن این حالت می‌توانید برای ایمیل خود، تاریخ انقضا و یک کلمه عبور مشخص کنید.

هنگام ارسال یک ایمیل محرمانه، شما همچنین می‌توانید درخواست رمز عبور از طریق SMS را برای بازکردن پیام داشته باشید. اگر آن را انتخاب کنید، گیرنده یک متن با رمز عبور دریافت خواهد کرد و برای باز کردن پیام باید رمز عبور را وارد کند. البته این مسئله مرتبط با کاربران غیر جی میلی است. کاربران Gmail هیچ مشکلی برای باز کردن پیام‌های محرمانه خود نخواهند داشت، مشتریان غیر جیمیلی باید رمز عبور ایمیل دریافت کنند تا با یک پورتال وب امن وارد ایمیل خود شوند. نکته دیگر در مورد ایمیل‌های محرمانه این است که هنگامی که ایمیل برای مخاطب فرستاده شد، دیگر نمی‌توان زمان نابود شدن آن را تغییر داد.

شما می‌توانید اطلاعات دیگر را صفحه پشتیبانی گوگل برای دریافت دستورالعمل‌ها و راهنمایی دنبال کنید. ویژگی جدید این سرویس در حال حاضر بدون آپدیت کردن اپلیکیشن Gmail در دسترس است. جی‌میل هنوز زمان ارائه این ویژپی برای دستگاه‌های iOS را اطلاع نداده اما به صورت رسمی اعلام کرده است که این حالت به گوشی‌های آیفون نیز خواهد رسید.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید