این باج افزار کاربر را مجبور به بازی می کند

0
485

کالاسودا_باج افزار جدیدی که اخیرا وارد بازار تکنولوژی شده، بدافزاری است که کاربران را مجبور می کند، یک بازی را به طور اجباری بازی کنند

اما ماجرا از چه قرار است؟ اگر اهل بازی باشید حتما بازی PUBG  را می شناسید. اما این بازی اخیرا درگیر یک مشکل بزرگ شده است. مشکلی که کاربر را محبور می کند وارد یک چرخه باطل شود.

این باج افزار منحصر به فرد مدتی است با قفل کردن فایل‌های ذخیره شده بر روی کامپیوترها، شرطی عجیب برای رمزگشایی از این فایل ها مطرح می کند: اجرای یک بازی ویدئویی.

اما مشکل وقتی حاد تر می شود که در صورتی که کاربران علاقه ای به اجرای یک ساعته بازی PUBG یا PlayerUnknown’s Battlegrounds نداشته باشند، می توانند با وارد کردن یک کد مربوط به این بازی قفل رایانه خود را باز کرده و مجددا به فایل های مختلف خود دسترسی پیدا کنند.

اما همان طور که اشاره شد این یک باج افزار است و در نتیجه، تمامی عکس ها، موسیقی ها ، اسناد و فایلها را رمزگذاری می کند.تا کنون هیچ گروه هکری مسئولیت اجرا و طراحی این باج افزار را بر عهده نگرفته است. اما پیش بینی می شود، باج افزار مذکور را گروهی از داخل آمریکا سازمان دهی می کنند. گرچه این نیز یک حدس تایید نشده است.

از دیگر ویژگی های این باج افزار می توان به این موضوع اشاره کرد که  بعد از نفوذ به کامپیوترها، تمامی فایل ها و پوشه های موجود بر روی دسکتاپ راقفل کرده و فرمت فایل ها را به .PUBG تغییر می دهد. بعد از پایان قفل کردن فایل ها، بر روی نمایشگر کامپیوتر دو روش قفل گشایی از فایل ها نمایش داده می شود.

باج افزارها نوعی از بدافزارها هستند که دسترسی به سیستم را محدود می‌کنند و ایجادکننده آن برای برداشتن محدودیت درخواست باج می‌کند. برخی از انواع این ابزار روی فایل‌های هارددیسک رمزگذاری انجام می‌دهند و برخی دیگر ممکن است به سادگی سیستم را قفل کنند و پیام‌هایی روی نمایشگر نشان دهند که از کاربر می‌خواهد مبالغی را واریز کنند.

 باج‌افزارها ابتدا در روسیه مشاهده شدند اما اخیراً تعداد حملات باج‌افزارها به کشورهای دیگر از جمله استرالیا، آلمان و ایالات متحده آمریکا افزایش یافته‌است.

باج افزارها از روش های مختلف مانند کرمها منتشر می‌شوند و پس از نصب و اجرا شروع به اعمالی مانند رمزگذاری هارددیسک می‌کنند. باج افزارهای پیشرفته تر با استفاده از کلید عمومی فایلها را رمز نگاری می‌کنند و کلید خصوصی لازم برای بیرون آوردن فایلها از حالت رمز شده تنها در دستان طراح باج افزار است.

کاربر برای باز کردن فایلهایش مجبور به پرداخت وجه به حساب طراح باج افزار می‌شود. برخی دیگر از باج افزارها رمزگذاری انجام نمی‌دهند، بلکه از روش‌های دیگری مثل اختصاص پوستهٔ سیستم عامل به خود یا تغییر رکوردهای مربوط به بوت استفاده از سیستم را مختل می‌کنند

این بار هم نوبت به بازی مذکور رسیده و باید دید نتیجه چه خواهد بود . نظر شما چیست؟

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید