این سگ روباتی قادر به بالا رفتن از پله هاست

0
568

کالاسودا – شرکت بوستون دینامیک طراح سگ روباتی که اکنون میتواند از پله ها بالا و پایین رود، عنوان کرده است که این روبات تا سال ۲۰۱۹ به بازار میرسد.

سگ زرد روباتی که ماه فوریه معرفی شد و در آن بازه قادر بود در را به روی صاحبش باز کند، اکنون پیشرفتهای دیگری نیز به طراحی اش اضافه شده که از جمله ان میتوان به بالا و پایین رفتن ساده از پله ها بدون کمک اشاره کرد.

مارک رایبرت، مدیر عامل بوستون دینامیک که شرکت سازنده ربات و ماشین آلاتی است که حرکاتی انسانی و یا حیوانات واقعی را دارند. او در این باره در کنفرانس جلسات رباتیکی که در برکلی آمریکا برگزار شد نام این ربات را Spotmini خواند و گفت از سال ۲۰۱۹ اماده فروش میشود.

رایبرت در حال حاضر قیمت ۶۶ پوندی را برای این سگ روباتی تعیین کرده است که نسبتا منصفانه به نظر میرسد. سازندگان میگویند که این سگ به گونه ای طراحی شده است که در ساختمانهای اداری تجاری و در نهایت خانه ها مورد استفاده قرار بگیرد. در ویدئویی که در این کنفرانس پخش شد، این سگ توانست با استفاده از هوش خود، آدرس ازمایش را به درستی جهت یابی کند. این ربات به طور مستقل حرکت میکند و البته نباید این را با هوش مصنوعی که این روزها بحثش داغ است اشتباه گرفت.

برای روشن تر شدن موضوع به این توجه کنید این رباتها تشخیص حرکت پیشرفته ای دارند که میتوانند مرزهای جغرافیایی که از آن عبور میکنند را بشناسند و نباید از آن فراتر روند. به همین دلیل است که این ربات میتواند به سمت پله ها رود اما روی لبه ها که امکان سقوط دارد نمیرود. آنها نقشه جهت یابی را در سیستم میبینند که این متفاوت با هوش مصنوعی است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها