این گوشی، همراه شما به خواب می رود!

0
529

کالاسودا – گوشی های وان پلاس ۵ و وان پلاس ۵T آپدیتی را دریافت کرده اند که مرتبط با بهینه سازی باطری در حالت استندبای sleep است. بدین ترتیب این بروزرسانی می تواند الگوی خواب شما را تشخیص داده و در زمان هایی که از گوشی استفاده نمی کنید، شبکه ها را از دسترس خارج کرده تا میزان مصرف باتری را بالا ببرد.

برای بیشتر کاربران گوشی های همراه ، مسئله طول عمر باطری یکی از مسائل اصلی است و شرکت ها بهینه سازی هایی را برای آپدیت های گوشی همراه ارائه می کنند.

طول عمر باطری از زمانی که اولین گوشی ها معرفی شدند، روز به روز بهبود یافته است و روش هایی برای بهبود آن نیز ذکر می شود. اما اگر خواهان گوشی ای هستید که فقط یک یا دو بار در هفته آن را شارژ کنید، باید باز هم صبر کنید.

برای صاحبان وان پلاس ۵ و ۵T خبر خوب اینکه وان پلاس در اخرین به روز رسانی خود به مسئله باطری توجه کرده و آپدیتی را در این زمینه برای هر دو دستگاه صادر کرده است. یکی از ویژگی های جدید که وان پلاس در به روز رسانی اخیر خود به آن توجه کرده است بهینه سازی باطری در حالت استندبای اسلیپ (Optimize standby sleep) که قصد دارد با حفاظت از باطری کمک کند که طول عمر بیشتری به دستگاه بدهد.

بر طبق اعلانیه وان پلاس، هنگامی که این تنظیمات فعال باشد، سیستم به صورت هوشمندانه الگوی خواب شما را بر اساس میزان مصرف گوشی مشخص می کند. سپس در آن بازه خاص که کاربر فعالیتی ندارد، گوشی به صورت هوشمندانه شبکه های فعال همانند اینترنت را خاموش می کند و به طور موثر مصرف برق را کاهش می دهد تا در حالت اماده به کار برای فردا آماده باشد.

در این حالت تلفن به طور خودکار هر گونه محدودیت شبکه را کنسل کرده، اما قبل از اینکه از خواب بیدار شوید، گوشی از حالت آماده باش خارج می شود. بنابراین شما هیچ گونه اعلانی از قبیل بروزسانی ها، اخبار، ایمیل و … از دست نخواهید داد چرا که پیش از زمان بیدار شدن گوشی به تنظیمات قبلی برگشته، اینترنت روشن شده و می توانید نوتیفیکیشن های خود را ببینید.

این آپدیت در حال حاضر موجود است، اما وان پلاس بیان کرده که فعلا برای تعداد محدودی از کاربران ارائه خواهد شد تا بررسی شود که در آینده برای تعداد بیشتری از کاربران نیز ارائه شود. وان پلاس ۵T در حال حاضر از یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می برد.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید