این 16 ترفند گوگل مپ را یاد بگیرید

0
1402
این 16 ترفند گوگل مپ را یاد بگیرید

Google Maps از زمان عرضه در سال 2005، بسیار گسترده تر و قدرتمند تر شده است و اکنون رفت و آمد بدون آن به امری محال تبدیل شده است. چه از آن برای رفتن از نقطه‌ی A به B و سپس C استفاده می‌کنید و یا با استفاده از آن به دنبال رستوران های یک منطقه‌ی مورد نظر می‌گردید، این برنامه پر از ویژگی های خارق العاده برای مسیر یابی و تردد است.

Google Maps ماجراهای بسیار زیادی را در طول عمر 14 ساله‌ی خود داشته است، پ بگذارید در این مقاله با هم نگاهی به مهم ترین ویژگی های این برنامه بیندازیم.

 

تغییر دادن تاریخ و زمان برای مشاهده‌ی بهترین نتیجه

Google Maps می‌تواند برای برنامه ریزی پیش از زمان بسیار کاربردی باشد، اما اگر می‌خواهید بهترین و دقیق ترین نتیجه‌ی ممکن را دریافت کنید، مطمئن شوید که تاریخ دستگاه خود را تغییر داده و به تاریخ مورد نظر می‌برید.

 

ذخیره‌ی یک فهرست از مکان های مورد علاقه

اگر شما هم با به یاد آوردن مکان های مورد علاقه‌ی خود دچار مشکل می‌شوید، Google Maps می‌تواند کمک حال شما باشد. برای دسترسی به این فهرست، می‌توانید روی آیکون منوی برنامه کلیک کرده و به بخش Your Places بروید.

 

اجازه دهید Google به شما پیشنهاد بدهد

اگر نمی‌دانید دوست دارید برای استراحت کردن کجا بروید، می‌توانید از بخش For You استفاده کنید. این بخش بر اساس مکان هایی که شما به آنها سر می‌زنید و فاکتور های دیگر، فهرستی از مکان های مختلف را به شما پیشنهاد می‌کند.

 

استفاده از بخش Commute برای دیدن اطلاعات مسیر

شما به سادگی می‌توانید با استفاده از این تب، تمام اطلاعات مربوط به مسیر  رانندگی و پیاده روی روزانه‌ی خود را مشاهده کنید.

 

دانلود کردن نقشه برای استفاده‌ی آفلاین

اگر مسیر شما از مکان های حومه‌ی شهر می‌گذرد، شما احتمالا همیشه به اینترنت دسترسی نخواهید داشت. برا حل این مشکل گوگل به شما اجازه می‌دهد نقشه های را دانلود کنید تا بتوانید بدون دسترسی به اینترنت یا WiFi  مسیر خود را پیدا کنید.

 

استفاده از حالت ناشناس برای ذخیره نکردن آدرس در تاریخچه

گوگل به تازگی ویژگی جدیدی را به Google Maps اضافه کرد که به شما امکان می‌دهد بدون ذخیره کردن یک آدرس یا محل در تاریخچه‌ی فعالیت های خود، آنرا جست و جو کنید.

 

اضافه کردن محل توقف به سفر هایتان

بعضی وقت ها شما در سفر های خود مستقیما از نقطه‌ی A به نقطه‌ی B نمی‌روید؛ شاید بخواهید کسی را سر راه خود سوار کنید، بنزین بزنید و یا برای مسیر خود مواد غذایی تهیه کنید. شما در Google Maps می‌توانید به سادگی یک محل توقف به مسیرتان اضافه کنید.

 

مشاهده‌ی محل های پارک در مقصد مورد نظر

نه تنها Google Maps شما را از نقطه‌ی A به B می‌برد، بلکه به شما کمک می‌کند پیشاپیش در مقصدتان به دنبال محل پارک بگردید.

 

بررسی جمعیت سوار بر قطار

Google Maps اکنون می‌تواند به شما بگوید که در سفر های بعدیتان، قطار شما تا چه حد شلوغ خواهد بود. این ویژگی می‌تواند به شما بگوید که باید در تمام طول سفر سر پا بایستید و یا مثلا قطار در کدام محل های توقف خواهد داشت.

 

رزرو کردن Uberیا Lyft

گوگل وییچ کردن بین برنامه‌ی Maps و برنامه هایی مثل Uber و Lyft را بسیار ساده تر کرده است. اکنون شما می‌توانید فهرستی از برنامه های تاکسی آنلاین را در هر محیط ببینید و با زدن روی یک کلید، ماشین سفارش دهید.

 

به اشتراک گذاری موقعیتتان با یک دوست

بعضی وقت ها شما می‌خواهید به دوست یا خانواده‌ی خود اطلاع دهید که چه مدتی دیگر به مقصدتان خواهید رسید. اکنون شما می‌توانید با استفاده از کلید Share trip progress، به سادگی تمام اطلاعات لازم را به آنها بدهید.

 

بررسی جمعیت حاضر در رستوران مورد نظر خود

Google Maps فقط یک برنامه‌ی جهت یابی نیست و می‌تواند به شما اطلاعات، عکس ها، نظرات و موارد دیگر را در مورد محل مورد نظرتان به شما بدهد. یکی از جالب ترین اطلاعاتی که شما می‌توانید در مورد آن محل بدست بیاورید این است که در چه ساعاتی از روز خلوت و یا شلوغ است.

 

سفارشات از راه دور

اگر در نزدیکی یک رستوران قرار دارید، نیازی نیست که برای سفارش دادن غذا اپلیکیشن اضافه ای را باز کنید و می‌توانید مستقیما از طریق کلید Order Online، غذا سفارش دهید.

 

اضافه کردن یک پین روی نقشه برای راهنمایی دوستانتان

اگگر شما در یک محل شلوغ مثل پارک یا فستیوال باشید، آدرس دادن دقیق به دوستانتان کاری مشکل خواهد بود. به همین منظور شما می‌توانید یک Pin روی نقشه اضافه کرده و محل خود را به دوستانتان نشان دهید.

 

استفاده از واقعیت افزوده برای یافتن جهت های درست

گوگل به شما امکان می‌دهد با استفاده از دوربین گوشی خود، از شر دردسر پیدا کردن جهت درست حرکت خلاص شوید. گوگل اخیرا یک ویژگی واقعیت مجازی را به Maps اضافه کرده است که به صورت زنده با راهنما های جهت و یک نقشه‌ی دوار، جهت درست را به شما نشان می‌دهد.

 

مشاهده‌ی یک نقشه از تمام محل هایی که از آنها دیدن کرده اید

Google Maps یک فایل Log از روی تمام محل هایی که شما در آنها بوده اید ذخیره می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از بخش Timeline این برنامه به آن محل ها دسترسی داشته باشید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها