این 5 راهکار مهم علیه هک شدن در محل کار را یاد بگیرید

0
171
امنیت سایبری

نکات زیادی در مورد امنیت سایبری وجود دارد که از داده‌های شما در رایانه و به‌ویژه در حین ارتباط با اینترنت محافظت می‌کند؛ که ما در این مطلب به 5 مورد از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

به گزارش کالاسودا و به نقل از تِک تایمز، اگر شاغل هستید؛ علیرغم رعایت قوانین شرکت‌تان در زمینه‌ی امنیت سایبری، باید از نکات و ترفندهای دیگری نیز استفاده کرده و از اطلاعات خود و شرکت‌تان محافظت کنید.

 بهترین روش‌های مربوط به امنیت سایبری

 اطلاعات را ایمن نگه دارید

همان‌طور که در زندگی روزمره خود از اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی مانند شماره کارت در پیام‌های متنی، تماس تلفنی و یا ایمیل خودداری می‌کنید؛ باید در محیط کاری نیز مراقب باشید. مجرمان سایبری می‌توانند وب سایت‌ها و آدرس‌های الکترونیکی ایجاد کنند که به نظر مشروع است. در این صورت قادر هستند وب سایت یا حساب‌های شرکت در شبکه‌های اجتماعی را هک کردن و کنترل آن‌ها را در دست بگیرند.

لینک‌ها، پاپ‌آپ ها یا ایمیل‌های ناشناخته را باز نکنید

مراقب فیشینک باشید. اگر بر روی یک لینک ناشناخته کلیک کنید؛ ممکن است هکرها از آن استفاده کرده و با ورود ویروس و بدافزارها، سیستم اطلاعات شما و شرکت را هک کنند.

 از یک وای‌فای امن استفاده کنید

اتصالات Wi-Fi شرکت باید رمزگذاری، ایمن و پنهان باشد. اگر از راه دور کار می‌کنید از یک شبکه خصوصی VPN استفاده کنید. استفاده از وایفای عمومی خطرناک بوده و ممکن است اطلاعات شما و شرکتتان را فاش کند.

 

به‌روزرسانی‌های امنیتی را در رایانه خود نصب کرده و از فایل‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

به‌روزرسانی مرورگرهای وب، سیستم‌عامل‌ها و نرم‌افزارهای امنیتی یکی از جدیدترین و امن‌ترین روش‌ها حفاظت از اطلاعات است. بنابراین به‌روزرسانی‌های امنیتی که از سوی شرکت شما ارائه می‌شود را نصب کنید. این مورد در مورد وسایل شخصی یا دستگاه‌های مورداستفاده در محل کار نیز صدق می‌کند. نصب سریع به‌روزرسانی‌ها برای امنیت داده‌ها، به شرکت شما کمک می‌کند تا از جدیدترین تهدیدات سایبری دفاع کند.

 

با بخش IT شرکتتان در ارتباط باشید

بخش فناوری اطلاعات شرکت را به‌عنوان یک دوست در نظر بگیرید و از تیم پشتیبانی شرکت خود برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد امنیت داده‌ها سوال بپرسید.

کلام آخر…

این روش‌های کاربردی می‌توانند از اطلاعات شما و شرکتتان در برابر هکرها محافظت کنند. به یاد داشته باشید؛ تنها یک کلیک بر روی لینکی که خراب است؛ می‌تواند به هکر اجازه ورود بدهد و این امر به آسیب پذیری شرکتتان در حملات سایبری کمک خواهد کرد. با رعایت نکات فوق و بهترین شیوه‌های امنیت سایبری می‌توانید شرکتتان را ایمن و دور از هکرها نگه دارید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها