بررسی تأثیر هوش مصنوعی و رباتیک بر روی مشاغل،مهارت‌ها و دستمزدها

0
252
Future of Work

در ماه ژوئن، یکی از نویسنده‌های TechCrunch با نام Greg M. Epstein، در کنفرانس EmTech Next، که توسط MIT Technology Review برگزار شد شرکت کرد و به بررسی تغییرات در هوش مصنوعی و رباتیک در آینده پرداخت.

به گزارش کالاسودا و به نقل از TechCrunch، مقاله آقای Greg با عنوان {Will the Future of Work Be Ethical? / آیا آینده کار اخلاقی خواهد بود؟} به بررسی مسائل مربوط به این زمینه می‌پردازد. Greg به بررسی مضامینی مانند نابرابری و اخلاق کار در فناوری در یک سیستم سرمایه‌داری و اقتصادی پرداخت.

منظور از Future of Work چیست؟

منظور از Future of Work افزایش روزافزون استفاده از هوش مصنوعی در محیط کار و تأثیر هوش مصنوعی (AI) و رباتیک بر روی مشاغل، مهارت‌ها و دستمزدها است.

در این مطلب با صحبت‌ها و مصاحبه‌های Greg با محققان، روزنامه‌نگاران، بنیان‌گذاران و شرکت‌کنندگان در این کنفرانس می‌پردازیم. او با دو مؤسس اصلی صحبت می‌کند: اول Gideon Lichfield سردبیر رئیس کنفرانس MIT Technology Review، و آقای Karen Hao گزارشگر هوش مصنوعی. که در این مطلب تنها به مصاحبه ابتدایی او می‌پردازیم.

سؤال اول Greg Epstein از Gideon Lichfield: شغل خود را چگونه می‌بینید؟

آن را مثل یک آرزو می‌دانم. بیشتر روزنامه‌نگاران درزمینهٔ فناوری قبل از بروز آن، در این راه متولد شده‌اند.. فناوری باعث تغییر زندگی ما می‌شود و در سال‌های اخیر واکنش‌ها و ترس‌ها زیادی در این باره به وجود آمده است که فناوری برای ما انسان‌ها یک تهدید است. اما فناوری یک فعالیت انسانی است. ذاتاً خوب یا بد نیست. این چیزی است که ما از آن ساخته‌ایم.

سؤال دوم: افراد زیادی در شرکت‌ها مشغول به کار هستند و از تأثیر این خودکارسازی و هوش مصنوعی در روند کارهایشان ابا دارند؟ این فناوری تا چقدر بر زندگی کاری آن‌ها تأثیر می‌گذارد؟

پاسخ روشنی وجود ندارد. ما با به‌کارگیری این فناوری‌های جدید باید شرکت‌ها را مجبور کنیم تا افراد و نیرو کار خود را آموزش دهند؛ تا بتوانند خود را با این فرصت‌های شغلی جدید تطبیق دهند.

سؤال سوم: این کنفرانس یک کنفرانس اخلاقی درزمینهٔ فناوری است. آیا شما قصد تأثیر روی افراد موجود درزمینهٔ فنّاوری را دارید؟ چون آن‌ها فکر می‌کنند این مسائل به آن‌ها مربوط نیست.

بله. افراد تجاری تنها دوست دارند؛ در مورد خطرات و فرصت‌هایی موجود در تجارت حرف بزنند؛ اما ازنظر ما ملاحظات اخلاقی نیز جزء آن محسوب می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها