باخت فیس‌بوک در دادگاه

0
804

فیس‌بوک نمی‌تواند رازهایش را برای همیشه مخفی نگه دارد؛ این بار دادگاهی در ماساچوست این غول رسانه‌ی اجتماعی را به چالش کشانده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از mashable، غول رسانه‌ی اجتماعی امروز یک نبرد بزرگ در دادگاه را از دست داد که می‌تواند از هزاران سواستفاده از حریم شخصی پرده برداری کند.

به نقل از واشنگتن پست، یک قاضی در ماساچوست به فیس‌بوک دستور داد تا داده‌های مربوط به تعدادی از برنامه‌های شخص ثالث را که به دنبال رسوایی کمبریج آنالیتیکا از سیستم عامل به حالت تعلیق درآمده‌اند، را تحویل دهد.

فیسبوک 90 روز فرصت دارد تا طبق حکم قاضی این داده‌ها را در اختیار دادگاه قرار دهد.

تاکنون، فیس بوک تلاش کرده است در راستای برنامه‌هایی که به حالت تعلیق درآمده و یا چرا آنها را به حالت تعلیق درآورده است، شفاف سازی کند. هنگامی که فیس بوک این اعلامیه را در ماه سپتامبر گذشته علنی کرد، Ime Archibong معاون بخش شرکای تجاری فیس‌بوک نام چند متخلف را گزارش داد.

Archibong نوشت: “تا به امروز، این تحقیقات به میلیون‌ها برنامه رسیده است؛ از این تعداد، ده‌ها هزار نفر به دلایل مختلفی متوقف شده‌اند، در حالی که ما همچنان تحقیقات را ادامه می‌دهیم. ”

Archibong همچنین در آن زمان خاطرنشان كرد كه “تحقیقات [هنوز] کامل نشده است.”

این شفافیت جزئی و کوچک برای دادستان کل ماساچوست، مورا هیلی کافی نبود.

وب سایت Mashable از فیس‌بوک در این باره سؤال کرد و سخنگوی آن از طریق ایمیل پاسخ داد که هیچ کس در فیس بوک در این شرایط خوشحال نیست.

وی در ادامه گفت “فیسبوک از اینکه دادستان کل ماساچوست و دادگاه به استدلال و مدارکش توجهی نکرده؛ نا امید است.” وی در ادامه خاطرنشان کرد:”ما گزینه‌های خود را بررسی می‌کنیم، و به احتمال خیلی زیاد درخواست تجدید نظر در دادگاه را ارائه خواهیم کرد.”

در همین حال، دادستان کل ماساچوست، مورا هیلی، امور را متفاوت می‌بیند.

هیلی در بیانیه‌ای که توسط رویترز گزارش شده است گفت: “فیس بوک به سادگی به کاربران خود می‌گوید که داده‌های آنها امن بوده و در معرض خطر نیست. ” وی در ادامه گفت:” در این راستا ما خوشحالیم که توانستیم فیسبوک را تحت فشار قرار دهیم تا اسامی سایر برنامه‌ها و توسعه دهندگان برنامه‌هایی که ممکن است در رفتارهایی مانند كمبریج آنالیتیكا مشارکت داشته باشند را فاش کند”.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها