بازنشستگی تویوتا اف‌جی کروزر بعد از ۱۷ سال

0
64

خودروی محبوب تویوتا اف‌جی کروزر بعد از ۱۷ سال بازنشسته شده و تولیدش متوقف شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از msn، خودروساز ژاپنی رسما تایید کرد که پس از ۱۷ سال تولید شاسی بلند سبک قدیمی خود را متوقف کرده‌ است.

۶ ماه پیش که تویوتا ادیشن FJ Cruiser Final Edition را در خاورمیانه عرضه کرد، شایعه شد که آخرین مدل است و حالا سازنده بر این شایعه صحه گذاشته است.

سایت cars.co.za نیز اخیرا متوجه شد که اف‌جی کروزر در بازار آفریقای جنوبی از دسترس خارج شده است.

این خودرو در سال ۲۰۱۷ از بازار آمریکای شمالی کنار گذاشته شد اما به حیات خود در سایر بازارها ادامه داد.

این خودرو توسط هینو موتورز به عنوان زیرمجموعه تویوتا در کارخانه هامورا در ژاپن ساخته شده و راهی خاورمیانه، آفریقای جنوبی و فیلیپین می‌شد.

قیمت اولیه آن در بازار خاورمیانه ۴۱ هزار دلار بود اما دیگر نمی‌توان آن را سفارش داد.

مدل عرضه شده تحت عنوان Final Edition مشابه مدل عرضه شده در سال ۲۰۱۷ در بازار آمریکا و ژاپن بود و ۱۰۰۰ دستگاه از آن در اکتبر گذشته در خاورمیانه توزیع شد.

قبل از توقف، FJ Cruiser با یک موتور مجرد در دسترس بود.

این موتور جاودانه 4 لیتری V6 بنزینی تویوتا بود که برای حدود 270 اسب بخار (201 کیلووات) قدرت و 280 پوند فوت (380 نیوتن متر) گشتاور تعریف شده بود.

این قدرت از طریق یک گیربکس پنج سرعته اتوماتیک برای شتاب 0 تا 62 مایل در ساعت در حدود 7.6 ثانیه به هر چهار چرخ تویوتا اف‌جی کروزر می‌رسید.

کنترل کشش فعال (A-TRAC)، کنترل خزیدن، کنترل پایداری خودرو (VSC) و یک دیفرانسیل عقب قفل کننده الکترونیکی به عنوان استاندارد روی خودرو تویوتا اف‌جی کروزر ارائه شده بود.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها