رونمایی از شاسی بلند برقی Polestar 4 بدون شیشه عقب با ۵۴۴ اسب بخار قدرت

0
224

برند سوئدی چینی پولستار Polestar در اتوشوی شانگهای، شاسی بلند برقی Polestar 4 را رونمایی کرد که شیشه عقب نداشته و قدرتش ۵۴۴ اسب بخار است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، برند زیرنظر جیلی چین، دست به طراحی جسورانه زده و شیشه عقب برای خودرو نگذاشته و بدین ترتیب دید عقب راننده با دوربین انجام می‌شود که هدف ارائه نوع جدیدی از تجربه همه جانبه برای سرنشینان عقب توصیف شده است.

خودروی ۶۰ هزار دلاری {قیمت پایه} نسل بعدی پولستار ۳ و بزرگتر از آن طراحی شده و حتی از سدان پولستار ۲ نیز بزرگتر است که به ۱۰۲ کیلووات باتری مجهز شده و پیمایشی معادل ۳۰۰ مایل را {تئوری} به ارمغان می‌آورد.

از نظر طراحی، Polestar 4 دارای طراحی براق و اسپرت است که توسط چین‌های ظریف پنل بدنه و گلگیرهای برآمده ملایم، شکسته شده است.

فقدان شیشه عقب تصمیم عجیبی است، چراکه باعث می‌شود فضای داخلی کمی خفه احساس شود.

با این حال، یک سقف شیشه‌ای تمام قد با قابلیت الکتروکرومیک اختیاری وجود دارد که امکان استفاده غیرشفاف یا شفاف را فراهم کرده و برای اینکه کمی نور بیشتری وارد کابین کند، تا زیر سر سرنشینان عقب نیز کشیده شده است.

یک صفحه نمایش با وضوح بالا در جلو، نمای دوربین عقب را نشان می‌دهد.

مهندسان پولستار می گویند که این امکان را برای “میدان دید بسیار وسیع تری نسبت به آنچه در اکثر خودروهای دیگر می توان تجربه کرد، فراهم کرده‌اند.”

اما کارشناسان امیدوارند این شرکت نوعی سیستم پشتیبان را تعبیه کرده باشد، زیرا اگر صفحه نمایش یا دوربین از کار بیفتد، راننده یک نقطه کور بزرگ در پشت خود خواهد داشت.

گفتنی است شاسی بلند Polestar 4 روی پلتفرم  منبع باز جیلی چین موسوم به SEA {پلتفرم ماژولار برای وسایل نقلیه برقی} ساخته شده و در دو نسخه چهار چرخ محرک و دیفرانسیل عقب راهی بازار می‌شود و فروشش در چین از پایان سال و در بازار آمریکای شمالی نیز از ۲۰۲۴ انجام می‌شود.

صفر تا صد مدل ۵۴۴ اسب بخاری ۳.۸ ثانیه است.

همچنین نسخه ۲۷۲ اسب بخاری و دوربرد تک موتوری دارد که باتری اختیاری ۱۰۲ کیلووات ساعتی دارای برد هدف ۵۶۰ کیلومتر (۳۴۸ مایل) در چرخه WLTP یا حدود ۳۰۰ مایل در شرایط EPA است.

باتری با شارژ سریع تا ۲۰۰ کیلو وات، حدود ۸۰۰ مایل در ساعت شارژ می‌شود.

سیستم کمک راننده با استفاده از ۱۲ دوربین، یک رادار و ۱۲ حسگر اولتراسونیک روی پلتفرم محاسباتی انویدیا عملیاتی می‌شود و یکی از دوربین‌ها مسوول نظارت بر حرکات سر و چشم راننده است تا در مورد خستگی یا ناتوانی راننده هشدارهای لازم را بدهد.

صفحه نمایش ۱۰.۲ اینچی و ۱۴.۷ اینچی هدآپ، سرعت، حالت رانندگی و مسیرهای دور را نشان داده و سیستم اطلاعات سرگرمی مجهز به اندروید اتو روی صفحه نمایش مرکزی ۱۵.۴ اینچی نصب شده که از Apple CarPlay‌هم پشتیبانی می‌کند.

همچنین سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۲ اسپیکر و آمپلی فایر هیبریدی خروجی ۱۴۰۰ وات می‌دهد.

همان طور که گفته شد قیمت پایه در نظر گرفته شده برای Polestar 4 شصت هزار دلار است و از ۲۰۲۴ در بازار آمریکا عرضه خواهد شد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها