چگونه فایل‌های آسیب دیده ورد را بازیابی کنیم؟

0
1477

گاهی اوقات هنگام باز کردن فایل با اروری مبنی بر Corrupted یا خراب بودن آن فایل مواجه می‌شویم. میتوان این موضوع را با ترفندهایی حل کرد. در ادامه به حل مشکل باز نشدن فایل های ورد خواهیم پرداخت.

به طور پیش فرض ورد دو راه حل برای فایل های خراب نشان می دهد: فایل را باز کرده، تعمیر کنید یا با مبدل بازیابی داخلی ورد امتحان کنید.

علاوه بر این دو گزینه، ترفندهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید در ورد امتحان کنید. متأسفانه، روش‌های رایگان زیادی برای بازیابی یک سند Word وجود ندارد ، همانطور که احتمالاً هنگام جستجو در گوگل می‌توانید به آن دست پیدا کنید.

گزینه های بازیابی داخلی

از هر دو گزینه تعمیر و بازیابی داخلی که در بالا به آنها اشاره شد، می توان از طریق باکس File Open به آنها دسترسی داشت. با کلیک بر روی File ، سپس Open و سپس با کلیک بر روی پرونده ای که می خواهید تعمیر کنید ، کلیک کنید. روی آن دوبار کلیک نکنید ، در غیر این صورت ویندوز سعی خواهد کرد آن را به طور عادی باز کند و شما فقط یک پیام خطا دریافت خواهید کرد.

حالا به جای کلیک بر روی دکمه Open ، روی فلش سیاه که در سمت راست دکمه قرار دارد کلیک کنید. مجموعه ای از گزینه های اضافی را مشاهده خواهید کرد که یکی از آنها open and repair است و  تلاش خواهد کرد تا سند خراب شده را تعمیر کند و اگر خوش شانس باشید ، می توانید فایل خود را مشاهده کنید.

در تست ساده من در ورد با این کار، توانست فایل را به طور کامل بازیابی کند، اگرچه ان فایل فقط در حدود دو صفحه متن ساده ورد بود. همیشه این گزینه را ابتدا امتحان کنید زیرا به هیچ نرم افزاری اضافی نیاز ندارید.

مبدل بازیابی داخل خود ورد

از طریق باکس Open  ، به دومین ویژگی مبدل بازیابی داخلی ورد می‌توانید دسترسی پیدا کنید. به کادر کشویی که همه اسناد ورد در آنجا قرار دارد بروید و Recover Text from Any File انتخاب کنید.

Word تلاش خواهد کرد تا متنی را که می تواند از پرونده بازیابی کند ، بازیابی کند. در مورد فایلی که ما امتحان کردیم ، این کار ناموفق بود و فقط پیامی را برگشت داد که بیان می کند این فایل خراب فاسد است. بسته به نوع خراب فایل شما ممکن است نتایج متفاوت باشد.

اگر هیچ یک از این دو روش کار نکرد ، می توانید سعی کنید فایل خراب شده را در فایل ورد دیگری وارد کنید. برای انجام این کار ، یک پرونده جدید را باز کرده و سپس بر روی تب Insert کلیک کنید.

روی Object کلیک کرده و از قسمت بازشو دوباره روی Object کلیک کنید. بر روی زبانه Create from File کلیک کرده و سپس بر روی دکمه Browse کلیک کنید. پرونده ورد خراب شده خود را انتخاب کنید و ببینید آیا می تواند محتویات موجود را در سند جدید وارد کند.

در تست من ، ورد نتوانست سند را در پرونده فعلی وارد کند. در عوض ، من یک پیام خطای عجیب دریافت کردم که می گوید برنامه برای ایجاد فایل ورد مورد استفاده است. ممکن است این نتیجه برای شما فرق داشته باشد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها