باگ جدید در فیسبوک: افراد بلاک شده، آنبلاک شدند

0
372

کالاسودا – یکی از باگهای اساسی فیسبوک که طی روزهای اخیر برای بعضی از افراد اتفاق افتاد این بود که کاربرانی که آنها را بلاک کرده بودید، به یک باره از حالت بلاک خارج شده و آنبلاک شدند.

ممکن است دوستی قدیمی که پیش از این او را بلاک کرده بودید، اکنون بتواند به پستهای شما دسترسی داشته باشد! این باگ جدید فیسبوک است که طی آن بسیاری از کاربران متوجه شدند، افرادی را که بلاک کرده بودند، خود به خود آنبلاک شده اند.

روز گذشته فیسبوک از باگی پرده برداشت که طی آن با تحت تاثیر قرار گرفتن اطلاعات ۸۰۰ هزار کاربر تنظیمات امنیتی دستکاری شد. این باگ کاربران بلاک شده اجازه داد که دوباره بتوانند پستهای افرادی که آنها را بلاک کرده بودند را بدون اطلاع از آنها مشاهده کنند.

بر طبق بیانیه فیسبوک، ۸۳ درصد از افرادی که تحت تاثیر این باگ قرار گرفتند، حداقل یک نفر از دوستانشان از حالت بلاک خارج شده بود، ۱۷ درصد دیگر بیش از یک کاربر آنبلاک شده را در لیست خود به لطف این باگ مشاهده کردند.

کاربران آنبلاک شده قادر نبودند محتوای مشترک با افرادی که توسط آنها بلاک شده اند را ببینند و تنها پستهای عمومی در معرض نمایش قرار داشت. با این حال، ممکن است این کاربران که از حالت بلاک خارج شده اند، قادر به ارسال مسیج به افرادی باشند که آنها را بلاک کرده اند یا روی پستهای عمومی که کامنت آنها باز است، کامنت گذاشته و محتوایش را مشاهده کنند.

همه این موارد در حالیست که این مسئله در حال حاضر کاملا برطرف شده است و تمام کاربران آنبلاک شده بار دیگر مسدود می‌شوند و این موضوع به مدت ۸ روز در روزهای ۲۹ می تا ۵ ژوئن اتفاق افتاد.

فیسبوک نیز اخیراً این مسئله را در توئیتر شفاف سازی کرد و بیان کرد که چه اتفاقی افتاده است. به گفته این شرکت، اطلاعات قابل مشاهده کاربران فیسبوک تحت عنوان انجمن ها یا Association گردآوری می شود. این برخی از انجمن ها در فیسبوک و مسنجر را حذف کرد و همین سبب شد که تنظیمات بلاک برای بسیاری از کاربران دستخوش تغییر شود.

نماینده فیسبوک در گفتگو با سایتهای فناوری در این خصوص توضیح داد که این یک اشکال تصادفی و جهانی بوده و بسیاری از کاربران در سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.

فیسبوک در بیانیه اصلی خود به این مسئله اشاره کرد که چرا ممکن است فردی، اکانت فرد دیگری را مسدود کند. این دلایل از راحت شدن از دست پست های فردی است که او را اذیت می کند، تا دلایل جدی تر همانند مزاحمت ها و آزار و اذیت و زورگیری و … را شامل می شود. ویژگی بلاک کردن سبب شده که فیسبوک تبدیل به محیطی آمن و مطمئن برای کاربران شود.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید