با ایده خلاقانه شرکت hyperloop با سرعت نور سفر کنید

0
525
با ایده خلاقانه شرکت hyperloop با سرعت نور سفر کنید|کالاسودا

با ایده خلاقانه شرکت hyperloop با سرعت نور سفر کنید|کالاسوداکالاسودا_شرکت hyperloop تصمیم دارد طرحی را مورد آزمون قرار دهید که بشر را قادر می سازد تا سال 2021 با سرعت 200 مایل بر ساعت سفر کند .

درواقع شرکت hyperloop امیدوار است بدون نیاز به لوله های خلاء سفر 200 مایل در ساعت را ثبت کند. شاید برای شما به عنوان خواننده این مطلب چندان واضح نباشد که سفر با سرعت نور آن هم در شرایط نزدیک به خلاء چه مفهومی دارد .

اما جالب است بدانید ، این نوع طرح ها و دور زدن زمان و مکان طرح هایی امروزی نیستند و سال هاست در ذهن بشر ثبت شده اند.

طرح جدید شرکت hyperloop در تلاش است تا از طریق لوله های عظیم مغناطیسی ، خودروها را با سرعت و کیفیتی خیره کننده حرکت دهد .

این موضوع نه تنها شامل انواع خودروهای الکترونیک می شود ، بلکه شامل انواع اتوبوس های هوشمند الکترونیک نیز می شود .

شاید در نگاه اول تصور کنید این پروژه بی شباهت به طرح ایلان ماسک نیست . اما توجه شما را به این نکته جلب می کنیم که ایلان ماسک در فکر احداث تونل های زیرزمینی است .

این در حالی است که طرح hyperloop از شبکه لوله کشی مغناطیسی حمایت می کند که به  “شبکه فوق العاده شهری”موسوم است.

جالب است که همانطور که طرح ایلان ماسک نیز در مراحل اولیه مورد تردید و حتی تمسخر واقع شده بود، طرح hyperloop  هم از دید بسیاری از افراد نشدنی، عجیب و غریب و حتی تمسخر آمیز به نظر می رسد .

اما اگر این طرح عملی شود چه امتیازاتی در اختیار افراد قرار می گیرد ؟

فرض کنید قصد دارید از فرودگاه دنور به مرکز شهر بروید و به عبارتی  یک سفر 32 مایلی درون شهری داشته باشید . این مسیر در ساعات ترافیک تقریبا 1 ساعت طول می کشد .

اما اگر طرح hyperloop  عملی شود ، شما این میسر را 10 دقیقه ای خواهید پیمود .

 شرکت پشتیبان طرح (Arrivo ) قصد دارد یک مسیر آزمایشی را در امتداد خط جاده E-470 که از شمال به جنوب دنور عبور می کند، بسازد. اگر همه چیز خوب پیش رفت، شرکت در سال 2019 شروع به ساخت و ساز های وسیع تری خواهد کرد . در نهایت هدف این پروژه دو سال آتی است .

وال استریت ژورنال درمقاله ای به این موضوع پرداخته و می نویسد ؛

رشد سریع جمعیت و رشد اقتصادی کلرادو باعث می شود موقعیتی ایده آل برای توسعه یک سیستم Arrivo باشد.” “تصمیم برای توسعه تونل های زیرزمینی مغناطیسی ، تا  تا سال 2020  منجر به استخدام بیش از 200 کارمند و سودی بین  10 تا 15 میلیون دلار برای اقتصاد ایالات متحده خواهد شد .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها