با این قطار پرنده دور دنیا را در کمترین زمان بچرخید!

0
614

کالاسودا_گروهی از پژوهشگران نوعی جدید از قطارهای پرنده را طراحی کرده اند که می تواند دور دنیا را در کمترین زمان ممکن بچرخد. این قطارها، جزو جذاب ترین ایده های مسافرتی هوشمند است.

پیوند تکنولوژی و سفر همیشه نتایجی جذاب دارد، بر این اساس بسیاری از افراد در تلاشند سفرهای خود را بر اساس تکنولوژی طراحی کنند.

سفر از طریق پرواز جت و فضاپیما و سایر وسایل هوشمند نقلیه می تواند در نوع خود جذاب باشد. با این وجود یکی از برترین شیوه های سفر، سفر از طریق قطارهای هوشمند است.

این قطارها که قابلیت پرواز را دارند می‌توانند تحولی شگرف در صنعت حمل‌ونقل هوایی ایجاد کنند. شرکت Akka Technologies ویدئویی مفهومی از سیستم جدید حمل و نقل خود با نام Link &Fly منتشر کرده است.

درواقع این کمپانی در طرح نوآورانه خود هواپیمایی را با قابلیت اتصال و انفصال واگن‌هایی را شبیه به بالن ارائه کرده و هدف این پروژه را سرعت بخشیدن به فرآیند سوار شدن مسافران به هواپیما و جابه‌جایی کالا‌ها در فرودگاه‌ها اعلام کرده است.

به نظر می رسد ماشین‌هایی به شکل واگن قطار پس از بارگیری و یا سوار شدن مسافران در سکو‌های مخصوص فرودگاه با خروج از محل سکو‌ها به قسمت زیرین هواپیما متصل شده و پس از آن با هواپیما به پرواز درمی‌آیند.

شاید اگر اهل فیلم و سریال باشید برایتان جالب باشد بدانید که کمپانی Akka  با انتشار این فیلم مفهومی از طرح خلاقانه خود جایزه بهترین فیلم را در جشنواره بین‌المللی Etoiles در پاییز سال گذشته از آن خود کرد.

اکنون پژوهشگران و مهندسان Akka امیدوارند با توسعه فناوری‌های این کمپانی چشم‌انداز شرکت‌های حمل‌و‌نقل فعال در حوزه هوافضا را تغییر دهند. در واقع در صورت اجرایی شدن این پروژه تحولی عظیم در ادغام صنعت حمل‌و‌نقل ریلی و هوایی ایجاد می‌شود.

درواقع این پژوهشگران امیدوارند که پیوند و پرواز(Link & Fly) می‌توانند برای بهبود طراحی هواپیماها نیز استفاده شود. مدیرعامل Akka گفت: هواپیماهایی که در نتیجه این طرح تولید خواهد شد کارآمدتر، کم سروصداتر و دارای آلودگی کمتری هستند طرح‌های ما مشریان را به آینده هدایت می‌کند.

 وسیله نقیله کمپانی Akka  توانایی پرواز تا ارتفاع ۱۲۱۳۱ متر از سطح زمین با حداکثر سرعت ۹۶۵ کیلومتر بر ساعت را دارد.

طول هوایپما ۳۳.۸ متر و ارتفاع آن ۸.۲ متر خواهد بود. این هواپیما در حالت بارگیری می‌تواند به عنوان یک هواپیما بدون سرنشین نیز عمل کند.

نظر شما چیست؟ آیا حاضرید به جای هواپیما به قطارهای پرنده هوشمند پرواز کنید؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید