با این کفش ورزشی کل دنیا را بدوید

0
506

کالاسودا_کفش ورزشی هوشمند موسوم به آریون،محصولی ویژه برای ورزشکارانی است که به دویدن علاقه زیادی دارند. این کفش ورزشی امکاناتی ویژه دارد.

یک استارتاپ ورزشی اقدام به تولید نوع کفی هوشمند برای کفش های ورزشی کرده که می تواند شرایطی فوق العاده را برای ورزشکاران حرفه ای ایجاد کند. این کفی هوشمند،به کمترین فشار حساس  و دارای برنامه‌ای با هوش مصنوعی است.

یکی از نقاط قوت این محصول این است که وقتی تمرین دونده پایان یافت آریون با اطلاعاتی که از نحوه اجرای تکنیک‌ها، سرعت، نحوه برداشت گام‌ها و فاصله آنها، تماس نخستین نقطه کف پا با زمین و… جمع‌آوری کرده است به وسیله هوش مصنوعی برای کاربر تمرینات شخصی تنظیم و به وی توصیه‌های غذایی ارائه می‌کند.

با این ویژگی تا نه تنها عملکرد ورزشکار بهبود بخشیده می شود، بلکه از آسیب‌های احتمالی نیز جلوگیری می شود. این کفی هوشمند اکنون تنها در انگلستان با قیمت ۱۷۹ پوند وارد بازار شده  و قرار است بزودی در امریکا نیز ارائه شود.

این کفی، فعالیت‌های دونده ‌ها را با دریافت و ثبت اطلاعات مربوط به وزن دونده، طول گام، ضربه پا در تماس با زمین، زمان تماس گام دونده با زمین، تعادل و ثبات دونده و…  ردیابی کرده و اطلاعات را بعد از تجزیه و تحلیل در لحظه به کاربر اطلاع می‌دهد.

این کفی هوشمند دارای برنامه‌ای است که روی تلفن همراه کاربر نصب می‌شود و حتی نیاز نیست کاربر تلفن خود را همراهش بیرون ببرد و می‌تواند آن را در خانه نگه دارد. یکی از ویژگی‌های این کفی هوشمند این است که به کاربر اجازه می‌دهد کاربران از طریق ساعت هوشمند نیز به اطلاعات عملکرد خود در لحظه دسترسی داشته باشند. از سوی دیگر کاربرمی تواند از طریق هدفون به بازخوردهای فعالیت خود از طریق صوت گوش کند و در زمان تمرین آنها را رعایت کرده و در تمرینات خود پیشرفت کند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید