با سیگارهای الکتریکی به آغوش سرطان و بیماری های قلبی می روید

0
564
با سیگارهای الکتریکی به آغوش سرطان و بیماری های قلبی می روید|کالاسودا

با سیگارهای الکتریکی به آغوش سرطان و بیماری های قلبی می روید|کالاسوداکالاسودا_بر اساس جدید ترین یافته های پژوهشگران  دانشگاه یورک سیگارهای الکتریکی آغازی برای انواع سرطان و البته بیماری های قلبی عروقی هستند.

بازار سیگارهای الکترونیکی به لطف تبلیغات مخربی که اغلب در شبکه های مجازی و شبکه های ماهواره ای انجام می شود به شدت داغ است . سیگارهایی که به خاطر دودزایی بالا و ظاهر جذابشان، مخاطبانی پر شمار نیز دارند .

با این همه بارها و بارها انواع پژوهش ها نشان داده اند ، این ابزارهای الکترونیک ، چیزی به جز خطر و مشکلات و بیماری های مختلف را برای افراد جامعه به ارمغان نمی آورند . این بار نیز نوبت به پژوهشگران دانشگاه یورک رسیده تا بر این موضوع تاکید کنند که سیگارهای الکترونیک مخرب و آسیب زا هستند .

این در حالی است که اغلب مبلغان و فروشندگان این نوع سیگارها در باب سالم بودن این نوع محصولات سخن می گویند و سیگارهای خود را بی خطر ارزیابی می کنند .  اما پژوهش های جدید نشان می دهد ، این نوع سیگارها حتی از سیگارهای معمولی نیز مخرب تر هستند .

اما روش پژوهش این یافته ها چگونه بود ؟ برای آغاز این آزمایش تعداد زیادی موش در معرض دود سیگار قرار گرفتند و در نتیجه مثانه، قلب و ریه های این جانداران که به مدت ۱۲ هفته در معرض دود این سیگارها قرار گرفته بودند به شدت آسیب دید. تحقیقات نشان می دهد بازسازی و اصلاح  DNA موش هایی که تحت دود سیگار الکتریکی قرار داشتند به شدت دشوار است . چرا که بخش هایی از پروتئین های ریه موش ها به همین علت از دست رفته است.

از سوی دیگر نیکوتین سیگارهای برقی نیز به شدت سرطانزا و خطر ناک است و بدن انسان را مستعد انواع سرطان های خطرناک می کند ، افزون بر این ها ، بیماری های قلبی و عروقی نیز از دیگر نتایج مصرف این نوع سیگار محسوب می شود .

بنابراین اگر شما هم تحت تاثیر تبلیغات مخرب تبلیغات ماهواره ای قرار گرفته و قصد خرید این نوع کالا را دارید ، بهتر است در خصوص تصمیم خود تجدید نظر کنید .