با 5 ترند فناوری جذاب در CES 2020 آشنا شوید

0
404

از مواد غذایی با تکنولوژی پیشرفته گرفته تا رایانه‌های تاشو و فناوری‌هایی در راستای اهمیت سلامتی به یک‌ ترند مهم در نمایشگاه CES 2020 تبدیل شده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، شناخت ترند های فناوری که آینده را تحت تأثیر قرار می‌دهند یکی از ارزشمندترین نتایج حاصل از نمایشگاه CES 2020 است. از آنجایی که امروزه فناوری جنبه‌های بیشتری از زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ چندین ترند مهم در CES 2020 وجود دارد که در اینجا به آن می‌پردازیم.

 ساندویچ گیاهی گوشت خوک Impossible Pork

گوشت خوک پرمصرف‌ترین گوشت در جهان است و Impossible Foods برای جایگزین کردن آن با گوشت خوک گیاهی در CES 2020 یک اقدام بزرگ انجام داده است که هم برای کمک به محیط زیست و هم سلامتی انسان بسیار اهمیت دارد.

این شرکت پس از اقدام غافلگیرکننده در CES سال گذشته با راه‌اندازی Impossible Burger 2.0 یک همبرگر گیاهی، امسال نیز بیکار ننشسته است. از آنجا که 14.5 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از دام است، ساختن جایگزین‌های گوشتی از گیاهان می‌تواند تأثیر گسترده‌ای بر محیط زیست داشته باشد. همچنین به انسان‌ها کمک می‌کند تا با رشد جمعیت جهانی تا سال 2050 به 9 میلیارد، به تغذیه پایدارتر و سالم‌تری برسیم.

شهر آینده تویوتا هیچ راننده انسانی ندارد

تا کنون، جاه طلب ترین چیزی که در CES 2020 پرده برداری شده است، شهر Woven City تویوتا است، یک نمونه اولیه از جامعه آینده که در نزدیکی کوه فوجی در ژاپن ساخته خواهد شد. زمین 175 هکتاری که تویوتا این جامعه جدید و ماشینی را در آن ساخته است؛ محل کارخانه تولید کنونی آن است. در این زمین، تویوتا آزمایشگاهی از فن آوری های آینده از جمله وسایل نقلیه خودران، روبات‌ها، خانه‌های هوشمند و … را به کار گرفته است.

وسایل نقلیه با محوریت انسانی در شهر جدید وجود نخواهد داشت، زیرا قلب مفهوم تویوتا این است که شهرهای امروزی به صورت رباتیک و با اتومبیل‌های خودران هدایت شوند. شاید جالبترین قسمت این آزمایش این باشد که افراد عادی نیز می‌توانند در این شهر اقامت کنند.

سنسورهای جدید در حال ارتقاء سلامت شما هستند

سنسورهای سلامتی بیشتری در این نمایشگاه ارائه شدند که به همراه برنامه‌ها و نرم افزارها، می‌توانند وضعیت بدن و  سلامتی را بررسی کنند.

Withings ScanWatch با قابلیت الکتروکاردیگرام، فوتوپلتیسموگرافی (Photoplethysmography) برای ضربان قلب، SpO2 برای اکسیژن خون و تجزیه و تحلیل خواب عمیق که می‌تواند آپنه خواب را تشخیص دهد؛ در این راستا قدم برداشته است. GoBe3 که می‌تواند به طور خودکار کالری دریافتی را ردیابی کند و بر اساس قرائت‌های سطح پوستی با فناوری مشابه باآزمایش های دروغ سنج، میزان استرس شما را تشخیص دهد. همچنین ایربادز حساس به فشار خون والنسل که می‌تواند برای کمک به مبارزه با فشار خون بالا، شایع‌ترین بیماری در جهان قدم بردارد. محصولاتی برای اندازه گیری قند خون و عینک‌های هوشمند برای کمک به مبتلایان به خوانش پریشی یا دیس لکسی (Dyslexia) نیز ارائه شده است.

رایانه‌ها مانند گوشی‌های هوشمند به صورت تاشو تولید می‌شوند

تلفن‌های تاشو یکی از داغترین مباحث دنیای فناوری در سال 2019 بود و در سال 2020 لپ تاپ‌های تاشو نیز ارائه شدند. ترند لپ تاپ‌های تاشو از طرح مرجع “Horseshoe Bend” اینتل که در CES رونمایی شده آغاز شد.

Horseshoe Bend در واقع یک تبلت 17 اینچی و یک رایانه all-in-one است؛ که در صورت تا شدن به یک لپ تاپ 12.5 اینچی با صفحه لمسی و یک صفحه کلید لمسی تبدیل می‌شود؛ که قابلیت قرار گیری صفحه کلید سخت افزاری در صفحه لمسی پایینی را نیز دارد. لنوو نیز در ماه مه گذشته از چیزی مشابه پرده برداشت و مایکروسافت نیز مفاهیم صفحه نمایش دوگانه خود را در ماه اکتبر به همگان نشان داد. در CES، لنوو Thinkpad X1 Fold خود را ارائه کرد و Dell دو مدل، Concept Ori و Concept Duet را معرفی کرد.

تکنولوژی به صورت طبیعی‌تری با زندگی عجین می‌شوند

فناوری امروز زرق و برق دار شده و در همه جا وجود دارد. تکنولوژی زندگی ما را درگیر کرده است. اما یکی از ترند های CES 2020 این است که فناوری به روش‌های طبیعی‌تر، ظریف‌تر و آمیخته با زندگی ارائه شود. سه شرکت در این زمینه فعالیت کرده‌اند: UltraSense، Sentons و Mui Lab.

UltraSense و Sentons هر دو از امواج صوتی برای ایجاد رابط‌های لمسی از سطوح ساده مانند پلاستیک، فلز، چوب یا سایر مواد استفاده کردند. این بدان معنی است که گوشی‌های بدون دکمه به زودی ارائه می‌شوند. فراتر از گوشی‌ها، هر دو شرکت در تلاشند تا این فناوری را به سایر سطوح از جمله فرمان اتومبیل‌ها، پنل های پنجره و موارد دیگر به کار گیرند. این فناوری در سال 2020 در گوشی‌ها به کار گرفته می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها