مایکروسافت داده‌های صوتی کاربران را گوش می‌کند

0
362

گزارشی منتشر شده است که مایکروسافت برای محافظت از تماس‌های اسکایپ بدون تدابیر امنیتی به آنها گوش داده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، مایکروسافت از بازبین‌های انسانی برای بهبود خدمات صوتی مانند اسکایپ و کورتانا استفاده می‌کند اما یک گزارش ادعا کرده است که هیچ تدابیری امنیتی برای محافظت از این داده‌های صوتی در نظر گرفته نشده است.

تلاش مایکروسافت برای بهبود تماس‌های اسکایپ و دستیار مجازی کورتانا با گوش دادن به تعاملات صوتی کاربران بدون هیچ تدابیر امنیتی صورت گرفته است. طبق گزارش روز جمعه در روزنامه گاردین، کارمندان قراردادی در چین توانستند از طریق یک برنامه وب از رایانه های شخصی خانه‌های خود به تماس‌های ضبط شده صوتی دسترسی پیدا کنند.

یک پیمانکار سابق بی نام چینی با توجه به انتشار این خبر گفت: طی دو سالی که برای مایکروسافت کار می‌کرده است، هزاران ضبط صدای مردم را روی لپ تاپ شخصی‌اش در خانه اش در پکن بررسی کرده است. به گفته گاردین ضبط صداها شامل فعالیت‌های کورتانا و فرمان‌های عمدی و تصادفی و همچنین برخی تماس‌های اسکایپ بوده است.

طبق گزارش‌ها به کارمندان این بخش هیچ راهنمایی در خصوص امنیت سایبری نشده و نام کاربری و کلمه عبور برای دسترسی به ضبط صداها با یک متن ساده به آنها ارسال شده است.

تابستان گذشته نیز کارمندان مایکروسافت بیان کرده بودند که بهبود خدماتی سرویس هایی مانند اسکایپ و کورتانا به قطعات کوتاهی از مکالمات صوتی گوش می‌دهند. مایکروسافت داده‌های صوتی را برای ارائه و بهبود خدمات مبتنی بر صدا مانند جست‌وجو، دستورات صوتی، تایپ صوت یا خدمات ترجمه جمع‌آوری می‌کند. این فقط مختص مایکروسافت نیست و اپل، گوگل، آمازون و فیسبوک و دیگر شرکت‌ها نیز برنامه ای مشابه داشتند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها