با iPhone 15 بیشتر آشنا شویم

0
154

گوشی iPhone 15 پورت USB-C دارد و ضمن آپدیت ماژول دوربین، به 8 گیگ رم مجهز خواهد بود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از گیزچاینا، موسسه تایوانی TrendForce اعلام کرد آیفون 15 مدل پرو که 2023 می‌آید، از 8 گیگ رم بهره خواهد برد.

اپل همچنین در مدل پرو { که قرار است به جای پرو از کلمه اولترا استفاده شود} گوشی جدید از چیپست نسل جدید A17 Bionic استفاده خواهد کرد. اما آیفون ۱۵ و و ۱۵ پلاس {که اگر وجود داشته باشد} از چیپست A16 بهره خواهند برد.

یکی دیگر از تغییرات iPhone 15 استفاده از پورت USB-C به جای لایتنینگ است.

مدتها بود این شایعه یه گوشی می‌رسید و از سوی دیگر اخیرا اتحادیه اروپا قانونی را تصویب کرد تا سازندگانی مثل اپل را مجبور به استفاده از این پورت به جای لایتنینگ کند.

این شایعات حتی قبل از عرضه سری آیفون 14 شروع شد اما هیچ قانونی برای حمایت از آن وجود نداشت. اپل می‌خواست به پورت لایتنینگ خود بچسبد اما چند سالی است که اتحادیه اروپا در این زمینه با اپل همسو نبوده است.

سرانجام قانون استفاده از پورت شارژ در موبایل توسط اتحادیه اروپا تصویب شد. طبق قانون، همه گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها باید از یک پورت شارژ واحد استفاده کنند.

از آنجایی که تقریبا همه سازندگان به غیر از اپل از پورت تایپ سی استفاده می کنند، به صورت استاندارد همه گیر پدیرفته شده است. این به این معنی است که آیفون بعدی شما که احتمالاً آیفون ۱۵خواهد بود به جای پورت لایتنینگ با پورت USB-C عرضه خواهد شد.

طبق گفته موسسهTrendForce، نسخه iPhone 15 پرو مکس برای اولین بار از لنز تله فوتو بهره خواهد برد. این ویژگی بزرگنمایی اپتیکال سه برابری را به زوم اپتیکال ده برابری یا بیشتر خواهد رساند.

مدل Pro ممکن است لنز تله فوتو نداشته باشد، اما همچنان دارای لنز ارتقا یافته با طراحی 8P خواهد بود. این به عنوان یک عنصر نوری اضافی برای عملکرد بهتر دوربین عمل می کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها